OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?
Överförmyndaren är en kommunal tillsynsmyndighet vars främsta uppgift är att granska gode män, förvaltare och förmyndare.
Vi är en mycket liten verksamhet med endast två medarbetare men då volymen och komplexiteten växer utökar vi nu vår bemanning till tre.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba med granskning av gode män och förvaltares redogörelse av sin ekonomiska förvaltning samt allehanda administrativa göromål såsom arkivering, utskick, diarieföring samt hantering av underlag i respektive ärende. I tjänsten ingår att kommunicera med gode män och andra via telefon, genom besök och skriftligt.
Granskning är en verksamhet som kräver uthållighet och noggrannhet och om det inte stämmer förmåga att kunna finna orsaken till felaktigheter. I granskningen ingår att påtala felaktigheter och att kommunicera anmärkningar. Granskningen är som intensivast under första delen av året. Under andra delen av året ligger fokus mer på registervård, arkivering samt löpande handläggning.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har någon form av utbildning inom ekonomi eller inom administration. Lägst gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet inom administration eller arbetat med siffor och har en känsla för det.
Som administratör är du uthållig och arbetar tills uppdraget är avslutat och klart då arbetsuppgifterna många gånger är repetitiva. Du kommunicerar väl i både text och tal då dina kontakter i uppdraget är med personer med varierande språklig förmåga. Arbetet kräver också att du är självgående och driver dina uppdrag själv vilket också kräver att du arbetar strukturerat. Du besitter hög intigritet och är professionell i din yrkesroll.
Du hantera Word och ha allmänna datorkunskaper
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.
I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Westerberg IT-chef
Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42