OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig ekonomiassistent med några års erfarenhet? Vill du jobba i en mångfacetterad roll med utmanande arbetsuppgifter? Vill du även jobba i centrala Stockholm? Perido söker en person till en restaurangkedja med franchisetagare i stora delar av Sverige samt övriga norden. Här kommer du att arbeta på företagets ekonomiavdelning på huvudkontoret i centrala Stockholm. På ekonomiavdelningen befinner sig i dagsläget två personer som snart kommer att gå på mammaledighet. Därför behövs du för att täcka upp medan dessa två är borta! Till en början kommer du att gå parallellt med den ena av dessa två, så att du känner dig trygg och säker i din nya roll, men kommer relativt snart att arbeta självständigt på ekonomiavdelningen. Här kommer du att verka i en bred och mångfacetterad roll. Till arbetsuppgifterna hör bland annat; löpande redovisning, fakturering, kund- och leverantörsreskontra och löneadministration. Du kommer även att sköta kontakt med franchisetagare, närvara vid konferenser samt sköta ekonomiska delrapporter till företagets VD. Arbetet utförs i huvudsakligen på huvudkontoret, men du bör även vara öppen för mindre resor relaterade till tjänsten. Kravprofil - Gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete - Goda datorkunskaper; Excel, iScala, Opto, Tidomat - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social och utåtriktad person som trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor. Du är kommunikativ och har lätt för att prata med andra, samtidigt som du har skinn på näsan och kan vara pådrivande. I ditt eget arbete är du noggrann och har förmågan att arbeta självständigt. Vidare är du alltid engagerad och entusiastisk för att leverera och göra ett så bra jobb som möjligt!