OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig Sekreterare med erfarenhet av att jobba statligt? Tycker du det är stimulerande med varierande arbetsuppgifter och externa kontakter? Vill du dessutom jobba mitt i centrala Stockholm? Då har vi tjänsten för dig! Perido söker en person som Sekreterare för ett längre uppdrag. Här kommer du att jobba på en statlig myndighet belägen mitt i innerstans vackra miljöer. Nuvarande sekreterare går på mammaledighet vid årsskiftet, dessutom behöver man hjälp med ett pågående projekt. Därför söker man nu en duktig sekreterare för att fylla upp behovet. När anställningen är avklarad får du dessutom chansen att söka tillsvidaretjänsten! I tjänsten som Sekreterare kommer du att jobba mycket administrativt samt hantera olika interna och externa kontakter. Till arbetsuppgifterna hör diarieföring, expediering av beslut, beställa handlingar, bearbeta texter och mycket mer. Därtill kommer du ha skriftlig och muntlig kontakt med andra myndigheter, men också utåt med allmänheten. Kravprofil - Gärna eftergymnasial utbildning - Arbetslivserfarenhet som sekreterare/administratör - Erfarenhet av arbete i offentlig sektor - Erfarenhet av arbete med diarienummer och expediering - Goda datorkunskaper - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska - Meriterande med goda kunskaper i andra språk Du är en utåtriktad och driven person som är engagerad i allting du gör. Vidare är du en person som trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor och du tycker det är kul med samarbete! I ditt eget arbete är ordning och noggrannhet självklarheter och du har även en god känsla för service. Det skadar heller inte om du har lite skinn på näsan.