OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill göra skillnad och påverka på riktigt! Hos oss får du chansen att i en spännande inköpsroll hjälpa och stötta våra kunder.
Tjänsten
Som inköpare hos oss kommer du vara med och vidareutveckla vår inköpsverksamhet samt ansvara för och genomföra specifika upphandlingar i dynamiska inköpssystem (DIS) åt våra kunder. SKL Kommentus Inköpscentral har idag fokus på DIS inom energi-, fastighets- och teknikområden men kommer under de kommande åren att utveckla fler DIS inom andra kategorier. Du kommer också genomföra förnyande konkurrensutsättningar åt våra kunder på strategiskt utvalda avtal, främst inom IT-branschen. Vidare genomför du direktupphandlingar och förnyande konkurrensutsättningar för Inköpscentralens egen räkning. I rollen som inköpare ingår att arbeta kategoribaserat, i nära samarbete med kunder och i dialog med leverantörer.
Vi vill vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner och söker dig som hjälper oss att nå dit!
Kvalifikationer
- Erfarenhet av arbete som inköpare inom privat eller offentlig verksamhet.
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, upphandling eller annan för tjänsten relevant utbildning.
- God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter.
- God kunskap inom Office-paketet.
Det är meriterande om du har:
- Inköpserfarenhet från IT-branschen, i första hand. I andra hand inköpserfarenhet från entreprenad/fastighetsbranschen.
- Kunskap om LOU.
- Jobbat i upphandlingssystemet TendSign.
Profil
Som person är du strukturerad och har en god planering i ditt arbete. Du arbetar på ett kvalitetsmedvetet och noggrant sätt och får saker utförda i tid. Du visar stort engagemang samt en vilja att utveckla och förbättra. Vidare är du lösningsorienterad och van att behöva prioritera och driva processer framåt på ett självgående sätt. Viktigt i din roll är att du har en god kommunikativ förmåga och förståelse för kunder, leverantörer och kollegor.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 29 februari 2020.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om SKL Kommentus
SKL Kommentuskoncernen består av fyra bolag och vi är fler än 100 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Inköpsservice är en taktisk, operativ och strategisk samarbetspartner för kunder och leverantörer genom hela inköpsprocessen. Avdelningen utvecklar och driver kundtjänst, ramavtalsadministration, uppföljnings- och revisionsverksamhet samt inköp inklusive DIS.
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan november 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.