OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CJ Automotive är en OE-leverantör med fokus på utveckling, tillverkning och försäljning av pedalsystem till fordonsbranschen.
Företaget började leverera pedaler till bilindustrin 1959 och har under åren utvecklats till en global ledande systemleverantör inom området. En milstolpe passerades 1989 när CJA var först på marknaden att leverera ett komplett pedalsystem till en fordonstillverkare. CJ Automotive har sitt huvudkontor i Dalstorp med cirka 200 anställda.
Du kommer till ett företag som andas utveckling och förbättringsarbete, där din roll är en nyckel för företagets framgång och för att möta våra kunders krav. Som inköpare får du tillsammans med dina kompetenta kollegor arbeta i en miljö som präglas av framåtanda, dynamik och förändring.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar både inköp i produktutvecklingsprojekt såväl som inköp i det ordinarie linjearbetet.
Det innebär bland annat att:
Koordinera inköpsaktiviteter i projekten.
Upphandla utvecklingsresurser och komponenter med tillhörande verktyg och hålla projektet uppdaterat om inköpskostnader.
Bidra aktivt till att projektets mål avseende tid, kostnad och kvalitet uppfylls och säkerställa produktkritik till projektet.
Ansvara för att PPAP enligt metodiken APQP (Advanced Product Quality Planning) genomförs.
Utveckla och genomföra inköpsstrategier för de commodities som ingår i ansvarsområdet, i första hand produktionsmaterial, men även indirekt material som verktyg, maskiner, förnödenheter etc.
Utveckla expertkunskap inom ansvarsområdet.
Identifiera och driva besparingsprojekt för att nå företagets lönsamhetsmål.
Leda förhandlingar med våra leverantörer.
Vem är du?
Vi söker dig som har en ekonomisk eller teknisk bakgrund, minst på gymnasienivå. Du har arbetat med inköp inom industri några år i en liknande resultatorienterad roll. Du har en god känsla för siffror och kalkyler och en teknisk allmänförståelse. För att trivas hos oss ska du ha vana från att arbeta i projekt, men även kunna agera självständigt. Du är en bra förhandlare och eftersom vi jobbar internationellt utgår vi från att du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Erfarenhet från fordonsindustrin och kunskap om dess specifika kvalitetskrav är mycket meriterande. Likaså är det ett stort plus om du har tidigare erfarenhet från upphandling av verktyg och maskiner.
Du är självständig och resultatfokuserad. Ett strukturerat arbetssätt är självklart för dig, och kvalitet ligger högt upp på din agenda.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Törnqvist, Inköpschef på 0321-532 651. Märk ansökan ”Inköpare” och skicka den till recruit.se@cjautomotive.com senast den 30 december. Skicka din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Känner du att du är rätt person för att arbeta hos oss och vill utveckla din karriär inom Inköp i en av de mest krävande och spännande branscherna så ska du söka denna tjänst! Högt tempo och trevliga kollegor utlovas.