Vass IT-inköpare sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill göra skillnad och vara med att påverka på riktigt! Hos oss får du chansen att i en spännande inköpsroll hjälpa och stötta våra kunder i deras avropsprocess. Vi vill vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner och söker dig som hjälper oss att nå dit!



Tjänsten

Som IT-Inköpare hos oss har du fokus på strategiskt utvalda ramavtal, inom IT och digitalisering. Det kommer att finnas många utvecklingsmöjligheter på sikt men dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inledningsvis fokusera på att:

- Arbeta med utökat avropsstöd till våra kunder, Kommuner och Regioner, för hjälp vid avrop från våra ramavtal genom förnyad konkurrensutsättning. Det handlar främst om kvalitetssäkring av våra kunders avropsunderlag och dialog med kunder kring precisering av krav.
- Leda eller samordna framtagning av krav på IT-produkter och tjänster, såväl funktionella som icke- funktionella krav.
- Genomföra direktupphandlingar och förnyande konkurrensutsättningar för Inköpscentralens egen räkning vid behov inom IT.
- Löpande ta ansvar för kompetensutbyte inom teamen och hjälpa till att sprida erfarenheter


Vidare kommer du att vara en del av ett team inköpare, där du också kommer att vara med och vidareutveckla vår inköpsverksamhet generellt och dela med dig av kunskaper inom IT-området. Utöver det så kommer du även ingå i våra tvärfunktionella kategoriteam; inom IT och digitalisering. Eftersom vi arbetar för att skapa starka och integrerade inköpsprocesser lägger vi stor vikt vid samarbetet över avdelningsgränser och mellan olika kompetenser. I den här rollen blir särskilt samarbetet med kollegorna inom kategori-och upphandlingsavdelningarna mycket viktiga, parallellt med inköpsteamet och olika funktioner som ansvarar för förvaltningen av avtalen.

Hos oss finns flera olika roller inom inköp och upphandling, utan några vattentäta skott dem emellan. Tanken är istället att man ska kunna utvecklas över tid och bland annat ges möjlighet att fördjupa sig på olika sätt inom upphandlingsområdet. Det kan handla om en specifik kategori eller en särskild upphandlingsform (exempelvis DIS) eller att ta ansvar för en upphandling.

Kvalifikationer

- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet gällande IT.
- Praktisk erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete.
- God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter.
- God projektledningsförmåga.
- God kunskap inom Office-paketet.


Det är meriterande med erfarenhet av:

- Upphandlingssystem exempelvis Tendsign.
- Inköp av hårdvara, mjukvara samt tillhörande tjänster inom IT och digitalisering.


Profil
Som person är du strukturerad och har en god förmåga att planera ditt arbete. Du arbetar på ett kvalitetsmedvetet och noggrant sätt och får saker utförda i tid. Du visar stort engagemang samt en vilja att utveckla och förbättra. Vidare är du lösningsorienterad och van att behöva prioritera och driva processer framåt på ett självgående sätt samt bidra i kategoriteamen. Viktigt i din roll är att du har en god kommunikativ förmåga och förståelse för kunder, leverantörer och kollegor.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 20 januari 2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus
SKL Kommentuskoncernen består av fyra bolag och vi är fler än 160 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår www.sklkommentus.se (http://www.sklkommentus.se)

Vi är sedan 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.
Vi finns för att hjälpa offentlig sektor att skapa mesta möjliga nytta för invånarna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SKL Kommentus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2020
  • Ansök senast: 20 januari 2021

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024