OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Är du en vass reskontraspecialist och söker ny utmaning? Gillar du att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Vi söker nu en självgående och lösningsorienterad ekonomiassistent inom reskontra att bli en del av vår expeditionsresa.
Arbetsbeskrivning
Du kommer tillhöra ett reskontrateam på totalt 7 personer och rapportera till reskontrachefen. I rollen som ekonomiassistent inom reskontra kommer du att självständigt arbeta med operativ kund- och leverantörsreskontrahantering. Du kommer att ansvara för det dagliga arbetet inom respektive reskontra, in- och utbetalningar, kravhantering, avstämningar och viss leasing för koncernens svenska bolag och regioner.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent med ansvar för reskontra i stora företag och volymer. Du trivs att arbeta självständigt och i en roll med omväxlande arbetsuppgifter. Du är matematiskt och strukturerat lagd och har systemvana. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du inte bara är trygg i rollen som ekonomiassistent utan också drivs av nya utmaningar där man inte alltid vet vad morgondagen kommer bjuda på.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är ansvarsfull, flexibel och har ett prestigelöst förhållningsätt men framförallt är du självgående! Du tar gärna egna initiativ och trivs med självständigt arbete. Vidare talar och skriver du obehindrat på svenska. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet Visma Business är det meriterande.
Du erbjuds
En utmanande och omväxlande roll som ekonomiassistent inom reskontra i en dynamisk organisation som värdesätter flexibilitet. Du kommer att tillhöra ett positivt och engagerat reskontrateam i ett öppet och hjälpsamt klimat där du får möjlighet att bidra med din kunskap och erfarenheter. Kontoret är beläget centralt på Kungsgatan i Stockholm. Tjänsten omfattar heltid med start så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Cabonline Group med Jurek Rekrytering & Bemanning. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall på sophie.hersvall@jurek.se.
Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se.
Hanteringen av ansökningar och intervjuer sker löpande och vi tar gärna del av dina handlingar så snart som möjligt.
Om verksamheten
Cabonline Group är en av Europas ledande teknik och serviceleverantörer till taxi och transportbranschen. I Sverige, Finland och Norge är omkring 2 500 åkerier anslutna med tillsammans cirka 4 500 fordon under olika varumärken, bland andra TaxiKurir, Sverigetaxi, TOPCAB, Flygtaxi. Åkerierna får genom Cabonline Group attraktiva kundavtal, branschledande teknikutveckling och tillgång till stordriftsfördelar och infrastruktur. En organisation som kräver en mycket väl fungerande reskontraavdelning.
Sökord: Ekonomiassistent, Reskontraspecialist, Kundreskontra, Leverantörsreskontra, Fakturering, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52