OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med kunden i fokus? Företaget är en av de största aktörerna verksamt inom utveckling, tillverkning och försäljning av hemelektronik och är beläget på Kungsholmen i Stockholm.Att arbeta med kunden i fokus och att leverera vitvaror med miljötänk är tongivande värderingar.Gruppen som nu söker en säljplanerare präglas av ett öppet klimat, utveckling och kreativitet samt ödmjukhet och respekt. Arbetsbeskrivning: Som säljplanerare har du en strategiskt viktig roll inom företagets varuförsörjningskedja.Du kommer att ingå i ett team om 6 personer där du ansvarar för ett specifikt produktområde för svenska och norska marknaden. - Arbetet innebär frekventa kontakter med fabriker i Europa och USA samt även med externa leverantörer i bl a Kina.- Du koordinerar leveranser och har ett fortlöpande samarbete med försäljnings- och produktionsfunktionerna på företaget.Dina kollegor på säljkontoret är även dina "kunder".- Du tillhandahåller material för viktiga strategiska beslut och hanterar därmed en stor mängd data.- Du tar fram säljprognoser baserade på marknaden och på tidigare försäljningsstatistik.- Du ansvarar för att lagernivåerna inte blir för höga och för att bristsituationer inte uppstår.- Du skapar konkurrensfördelar genom att kontinuerligt förbättra varuförsörjningen för det produktområde du ansvarar. Arbetets omfattning: Start omgående.6 månaders uppdrag som konsult för Brainpeople med god chans till förlängning.Arbetstider 08:00- 17:00, 1 timmes lunch. Arbetslivserfarenhet/ Kompetenskrav: Vi ser att du tidigare arbetat inom kundtjänst/ callcenter där du koordinerat och hanterat in- och utleveranser samt haft en problemlösande roll.Det ses även som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med logistik, export/import, spedition eller säljplanering.Produktkunskap inom vitvaror är meriterande, men är inget krav.Då arbetet innebär frekventa kontakter med fabriker utomlands krävs goda kunskaper i engelska, meriterande är även övriga språkkunskaper, t ex italienska eller polska.Utbildning: Gymnasial eller eftergymnasial utbildning (KY-utbildning eller högskoleutbildning) inom logistik/ inköp är önskvärd.Som nyutexaminerad skall du ha haft någon form av operativt arbete innan/under dina studer.Praktisk erfarenhet väger tyngre än formell utbildning. Personliga egenskaper: Du agerar alltid med kunden i fokus och är problemlösare uti fingerspetsarna.Det är av största vikt att du är ansvarstagande och villig att satsa för att göra ett bra jobb.Då arbetet innebär en stor del administrativa uppgifter är känsla för struktur och ordning och reda avgörande.Du har god sifferkänsla och ett analytiskt tänkande.Kontakterna med kunder samt produkt- och säljavdelningar internt kräver även en socialt kompetent person med hög integritet och skinn på näsan. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.