Vass transportadministratör sökes till söderort

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Har du arbetat med administration inom transportbranschen tidigare? Är du intresserad av logistikfrågor? Då är detta ett uppdrag för dig!

Vi söker nu en administratör inom transport till välkänt logistikföretag i söderort. Tjänsten är på heltid under vardagar och uppdraget förväntas starta omgående med viss hänsyn för uppsägningstider. Detta är ett uthyrningsuppdrag via Arena Personal under sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till direkt anställning hos kund därefter.

Dina arbetsuppgifter kommer framförallt vara att hantera inkommande ärenden via mail och telefon. Du kommer bland annat sköta det administrativa kring order och transportbevakning. De frågor som förekommer är av både hög och låg karaktär och det är viktigt att du är lösningsorienterad då du ibland behöver leta efter svaren även utanför datorns värld. I rollen krävs det också att du har ett högt kundfokus. För att lyckas behöver du vara proaktiv och på eget initiativ ta tag i uppgifter.

Din profil

Nedanstående krav ställs på din kompetens:

• Minst några års erfarenhet från administration inom transportbranschen
• Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel
• Förmåga att föra sig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Det är meriterande om du tidigare arbetat med EMCS. Även erfarenhet inom lagerstyrning, spedition och FMCG är ett plus.

Vår kund efterfrågar en medarbetare som passar in i deras servicegrupp bestående av fem personer, samtliga med en bakgrund inom logistik och transport. Gruppen är högpresterande med stort kundfokus vilket du bör anamma. Kunden värdesätter personliga egenskaper och betonar att de önskar en driven, positiv och öppen person som är van vid organisationer med högt i tak. Du ska även vara självgående, lösningsorienterad och kunna ta egna initiativ då du får ett stort eget ansvar över ditt arbete. Självklart är du också noggrann och en god administratör.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!

Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 oktober 2016

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024