OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en myndighet som bl.a. arbetar med att stärka konsumenters medvetenhet kring viktiga samhällsfrågor och som har stort fokus på miljön? Är du dessutom en duktig upphandlare som har erfarenhet även från upphandlingar inom IT-området? Då ska du läsa vidare! Perido söker nämligen en person som vill arbeta som upphandlare hos en spännande myndighet i Eskilstuna. Myndigheten har idag ca 300 engagerade medarbetare. De arbetar förutom med att stärka konsumenters medvetenhet i viktiga frågor med att stödja forskning och teknikutveckling och bidra till att utvecklingen går framåt i en riktning som är rätt både för miljön och vår framtida välfärd. Organisationens upphandlingsfunktion står inför ett utvecklingsskede och ska bland annat införa en ny webbaserad tjänst och behöver därför extra resurser inför den kommande satsningen. Som Upphandlare kommer du att jobba med hela upphandlingsprocessen, med stor frihet under ansvar. Detta innebär bland annat arbete med inköp, avrop och avtalsuppföljning. Kravprofil - Erfarenhet från upphandling inom offentlig sektor - Du har erfarenhet från arbete som upphandlare och har genomfört ett antal tjänsteupphandlingar, och även minst en upphandling inom IT-området - Har du erfarenhet av arbete med elektronisk upphandling så är det mycket meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Du är en person som stimuleras av analytiskt utmanande arbetsuppgifter och du trivs bäst i en arbetsmiljö där du har ordning och reda. I ditt eget arbete är du självgående, noggrann och har ett skarpt öga för detaljer. Dessutom får du gärna ha ett stort intresse för teknik.