Västtrafik söker kommunikatör till Kundservice

Västtrafik söker kommunikatör till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland.

Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen. Nu söker vi förstärkning av kommunikatör till vår avdelning Kundservice.

Rollen
I din roll som kommunikatör inom Kundservice tar du emot och besvarar inkommande samtal och e-post från företags- och skoladministratörer. I arbetsuppgifterna ingår hantering av reshjälpskort, intygskort, tjänstekort och förmånskort samt företagsreturer. Vidare kommer du att arbeta med utveckling av våra befintliga och nya arbetsrutiner. Du kommer att vara en av tre kommunikatörer som arbetar nära tillsammans mot våra företagskunder.  

Västtrafik som arbetsplats
Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.

Vem är du?
Våra medarbetare är olika. Alla behövs. Vi vet att olikheter berikar oss och gör oss bättre. Vill du vara med och utveckla det hållbara resandet i Västra Götaland? Då tror vi att du passar hos oss.

Vi söker dig som tar stort ansvar för ditt arbete, är självgående och tar egna initiativ. För att lyckas i rollen som kommunikatör är du lösningsorienterad och lyhörd för våra kunders behov. Du har en stark förmåga att bedöma och vidta rätt åtgärder utifrån händelser som uppstår. Du uttrycker dig väl i svenska i både tal- och skrift samt har mycket god datorvana.

Kvalifikationer
Du har som lägst treårig gymnasieutbildning och gärna relevant eftergymnasial utbildning. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet från kundservice och/eller försäljning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med företagskunder.

Villkor och ansökan
Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare. Vi möjliggör ett flexibelt arbetsliv.

Tjänsten är ett föräldravikariat med placering på vårt kontor på Gullbergsstrandgata i Göteborg. Önskat tillträde är så snart som möjligt. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Malin Linekrans, avdelningschef för Kundservice på tel. 0768-30 68 80. Varmt välkommen med din ansökan.

 

Välkommen till en attraktiv arbetsgivare!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helen Ingvarsson
0500-46 44 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västtrafik, Leverans
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Box 123
None

Postadress

Box 123
Skövde, 54123

Liknande jobb


6 november 2024

Kommunvägledare

Kommunvägledare

6 november 2024

Digital kommunikatör

Digital kommunikatör

1 november 2024