Västtrafik söker medarbetare till Kundservice-utredning

Västtrafik söker medarbetare till Kundservice-utredning

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Vi söker 2 medarbetare till vårt utredningsteam på kundservice, med start omgående.

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.

Rollen

Västtrafiks avdelning för kundservice-utredning består av ca 20 medarbetare. Vårt uppdrag är att förbättra och utveckla kundinformationen och dialogen med både befintliga och potentiella kunder.

Rollen på kundservice-utredning innebär i första hand att hantera och utreda ärenden som inkommer från kundservice 1:a linje och besvara kunder via våra sociala medier. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga mer komplicerade ärenden och att samordna information från, och till, externa parter, som till exempel trafikföretagen och biljettkontrollanter.

Västtrafik som arbetsplats

Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner.  

Vem är du?

Vi söker dig som har en hög känsla för service, ett lösningsorienterat förhållningssätt och förstår värdet av en hög kundnöjdhet.

För att lyckas i rollen krävs att du är en duktig kommunikatör och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Du har ett strukturerat arbetssätt och är självgående och kan ta egna beslut. Du gillar att samarbeta och att bidra till helheten.

Kvalifikationer

Du har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, humaniora eller samhällsvetenskap alternativt motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare arbetat i en support/serviceroll och har god datorvana samt lär dig snabbt nya system. Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller liknande verksamhet ser vi det som meriterande.

Villkor

Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare. Vi möjliggör ett flexibelt arbetsliv.

Tjänsterna omfattar 100% och är tillsvidareanställningar. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Schemalagd arbetstid, måndag– fredag med inslag av helgarbete.

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Josefin Schönemann via e-mail josefin.schonemann@vasttrafik.se.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2023-09-13.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västtrafik, Leverans, Kundservice
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2023
  • Ansök senast: 13 september 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024