Vattenfall söker en utvecklare/planerare

Arbetsbeskrivning

Nyexad och kundorienterad med teknisk kompetens.Se hit!Vattenfall söker en utvecklare/planerare Vattenfall Kundservice AB:s huvuduppgift är att ge deras kunder bästa möjliga service.Våra 400 medarbetare i Stockholm, Umeå, Nyköping och Trollhättan ger denna service till nära en miljon elkunder över hela landet.Kunderna är privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.I rollen som planerare/utvecklare kommer Du att arbeta på avdelningen Verksamhetsstöd och IT som ansvarar för b la kundbaserade volymprognoser, bemanningsplanering samt ärendestyrning för produktion.Avdelningen ska också säkerställa verksamhetens IT- och lokalbehov.Kontoret är beläget i Råcksta med närhet till tunnelbane stationen. Arbetsbeskrivning: Du kommer att ha en kombinerad planerar- och utvecklarroll.Du kommer att arbeta med att utveckla och ändra i Kundservice tekniska plattform, Genesys, samt planera resursbehov och besluta om schemaläggning.Du kommer operativt prioritera och fördela arbetet i produktion.Att producera och distribuera icke-finansiella rapporter inom Kundservice ingår i dina arbetsuppgifter.Du ansvarar för felanmälan av kommunikationssystemet Symposium.I din roll som planerare/utvecklare rapporterar Du till chef för verksamhetsstöd och IT.Du har daglig kontakt med Contact Center och leverantörer. Arbetets omfattning: Detta är en direktrekrytering där Du kommer att anställas utav vår kund.Tjänsten är på heltid/tillsvidare.Tillträde efter Din tillgänglighet men gärna så fort som möjligt. Utvecklingsmöjligheter: Du får möjlighet att arbeta i ett stabilt företag där man både kan gå vidare nationellt och internationellt.På företaget satsar man mycket på sina medarbetare och om Du visar ett driv och gör goda prestationer finns flera vägar att gå inom organisationen.Du har bra påverkningsmöjligheter och har chans att forma din tjänst i verksamheten utifrån dina kunskaper.Du arbetar i ett ungt team tillsammans med kompetenta medarbetare. Kompetenskrav: Du behärskar SQL och kan grunderna i något programmeringsspråk som exempelvis C++ eller Java.Du kan förstå de tekniska krav som ställs och kunna översätta detta till vad som måste göras.Du behärskar engelska väl i tal och skrift och det är meriterande men inte ett krav om du pratar finska.Har Du erfarenhet av Genesys är det ett stort plus. Arbetslivserfarenhet: Det är meriterande om Du har arbetslivserfarenhet inom Contact Center/kundservice.Du har gärna praktisk erfarenhet av databaser eller programmering.Har Du dessutom erfarenhet av resursplanering, prognoser eller bemanning kan Du vara den rätta! Utbildning: Du har med fördel akademisk utbildning med inriktning mot programmering/databaser/statistik. Personliga egenskaper: Som person är Du starkt serviceinriktad och Du sätter alltid kunden i fokus.Du är flexibel, analytisk och har en god förmåga att se helheten.Du har ett sinne för logik och matematik och är duktig på att tolka statistik och snabbt se vad som kan förbättras.Du är också lyhörd samt har en mycket god förmåga att organisera och strukturera.Du har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Övrigt: Vår kund arbetar med att vara ett innovativt företag även på HR fronten och erbjuder således diverse olika förmåner. Intresserad?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 augusti 2008
  • Ansök senast: 14 september 2008

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Digital Product Manager

1 november 2024

Power Electronics Systems Engineer

Power Electronics Systems Engineer

31 oktober 2024

Software Engineer

Software Engineer

30 oktober 2024

Internal IT

30 oktober 2024