OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
#jobbjustnu
Timarco Sweden AB växer och vi söker nu en Teamleader till vår kundtjänst! Är du en serviceinriktad, positiv och ordningsam person som sätter värde i att ge våra kunder bästa möjliga bemötande? Har du förmågan att leda och coacha ditt team och prioritera arbetet på bästa sätt? Då kan det här vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifterna består bl.a. av att:
• Prioritera och leda det dagliga arbetet
• Leda teamet mot uppsatta mål
• Hjälpa våra kunder via mail, chatt och telefon
• Ta hand om orderhantering
• Sköta returer och reklamationer
• Ta hand om övriga administrativa uppgifter inom kundtjänst
Om oss
Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag med egen plattform för e-handel. Vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet. Hos oss finns de största varumärkena och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner SEK.
Vi är ett företag med korta beslutsled och ca 50 engagerade kollegor som arbetar för att leva upp till våra kunders förväntan. Vår kundtjänst får mycket positiva omdömen för att vara serviceinriktade, snabba, flexibla och lösningsorienterade vilket vi är oerhört stolta över.
Vår långsiktiga målsättning är att bli referensnamnet för e-handel med underkläder i Europa.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt har även lokalt anpassade sajter i DE/NL/AT/UK.
Vi sitter i helt nybyggda fina lokaler i Arlandastad, där vi har kontor och lager, gott om parkeringsplatser samt ett fullutrustat gym.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com.
Om dig
För att lyckas i arbetet söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt samt är positiv och serviceinriktad. Du älskar att hjälpa kunderna samtidigt som du tycker om att jobba administrativt. Du har även ett sinne för ordning och reda och har lätt för att se hur arbetet ska planeras och prioriteras samt har inga problem att delegera arbetsuppgifter. Du coachar ditt team och ansvarar för att företagets målsättningar och riktlinjer hålls. Som teamleader för kundtjänst kommer du att arbeta i hjärtat av vårt företag och vara vår kontakt ut mot kunderna.
Vi söker därför dig som vill ingå i ett team där service och kvalitet är en viktig del i vardagen. Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ.
Det är meriterande om du har utfört liknande arbetsuppgifter tidigare.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan!
Ansök via mail till: jobb1805@timarco.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Vänligen RING EJ Då vi är underbemannade