OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du sugen på en roll där du får chansen att lyfta ett företags digitala marknadsföring och försäljning till nästa nivå? Är du en fena på att driva projekt och leda processen framåt? Då kan det här vara rollen för dig!
Om oss:
Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag med egen plattform för e-handel.
Vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet.
Hos oss finns de största varumärkena och vi levererar över 250 000 paket per år till ett värde över 150 miljoner.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England.
Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa, vilket innebär att vi nu utökar vår verksamhet.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com
De underkläder vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl.
Om rollen:
Som Digital Marknadsförare hos oss arbetar du brett och varierat med marknadsföring på såväl operativ som strategisk nivå. Du driver vår plattform och utvecklar erbjudandet via digitala kanaler. Även arbete med hemsida, SEO/SEM, att driva trafik och konverteringar, skapa content och uppdateringar samt att följa upp och mäta aktiviteter är stora delar av tjänsten. Du jobbar i nära samarbete med våra befintliga SEO/SEM resurser och rapporterar till CEO/CSO.
Tjänsten erbjuder dig även möjligheten att arbeta med strategiskt varumärkesarbete.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för vår online marknadsföring i syfte att öka vår online försäljning i nära samarbete med företagets ledning.
Ansvara för all ”Always-on” marknadsföring samt att ta fram, genomföra och följa upp på kampanjplaner.
Du ansvarar för att sätta upp kampanjer i sociala medier samt följa upp dessa.
Du arbetar med både content-marketing, nyhetsbrev, contentproduktion och e-dr kampanjer
Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom marknad och/eller försäljning som har erfarenhet av onlinemarknadsföring, e-commerce och onlineförsäljning. Du har erfarenhet av att hålla ihop alla delar i en utrullning av en ny produkt samt löpande följa upp lanseringsinsatserna. Du implementerar kampanjer och är en duktig projektledare som tar dig an aktiviteter med ett starkt eget driv. Du har erfarenhet och kunnande inom google ads, google analytics, facebook marketing samt affiliate. Du är analytisk och brinner för datadriven marknadsföring och har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Vänligen RING EJ Då vi är underbemannade