OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Schenker AB producerar och marknandsför transport- och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar. Våra 4200 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar 18 miljoner sändningar om året och ger service till 42000 avtalskunder. Vi är en del av Schenker AG, en världsledande leverantör av logistiktjänster.
Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.
Schenker har två växlar; en i Göteborg och en i Örebro. Örebroväxeln servar ca 1300 anknytningar och besvarar 4500-5000 samtal per dag. Gruppen består av sex telefonister som nyligen stod för den stora bedriften att bli svenska mästare i SM i Telefoni och Kundservice.
Arbetsuppgifter
Som avdelningschef ska du säkerställa att växelns verksamhet är väl fungerande och utvecklas mot fastlagda mål, vilket bl a innebär att uppnå en hög kvalitet och effektivitet i allt arbete. Detta sker genom ett tydligt ledarskap och förmåga att motivera, leda och fördela arbetet samt kontiunerligt följa upp mål.
Din profil
Vi söker dig som har en god ledarförmåga, är utåtriktad och postitiv och har lätt för att stimulera och motivera dina medarbetare samt tycka om god service och kvalitet. Du skall ha god PC vana, god administrativ förmåga, kunskap i engelska och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du bör ha arbetat med hänvisiningssystemet NICE NOW och en MD110 växel. I tjänsten ingår även ett ansvar för Region Nords telefonidrift, vilket gör att erfarenhet av telefonidrift är meriterande.