OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs tingsrätt är en av Sveriges största tingsrätter med ca 250 medarbetare.
Vårt uppdrag är att upprätthålla en rättssäker och effektiv rättskipning av hög kvalitet. Arbetet hos oss är betydelsefullt och fyller en av samhällets viktigaste funktioner.
Tingsrätten finns i moderna lokaler vid Ullevi i centrala Göteborg och strävar efter att vara en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. På domstolen pågår ständigt ett arbete med att utveckla verksamheten.
Tingsrätten betonar vikten av ett gott medarbetarskap som utgår från fyra förhållningssätt: engagemang, ansvar, laganda och nytänkande. Genom våra förhållningssätt skapar vi en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning.
Arbetsbeskrivning
Arbetet som växelhandläggare består huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person, men även att i våra verksamhetssystem söka och lämna svar på förfrågningar från inringande. Vår växel har serviceavtal med flera av domstolarna i vårt område vilket genererar ett högt inflöde av samtal. Du är domstolens ansikte utåt och ofta den första och ibland enda kontakt allmänheten har med en domstol.
För att öka flexibiliteten och göra arbetsuppgifterna än mer intressanta och meningsfulla för personalen i telefonväxeln, pågår rotation inom enheten med arbete i reception, arkiv och med hantering av myndighetsbrevlåda. Växeln avlastar även i möjligaste mån de övriga avdelningarna genom att t.ex. skicka ut domar och annat offentligt material som efterfrågas av allmänheten.
Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning inom juridik eller samhällsvetenskap. Du ska ha god datorvana och ska kunna uttrycka dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk. Har du erfarenhet som växeltelefonist ses det som meriterande.
Då arbete även förekommer i reception, arkiv och hantering av myndighetsbrevlåda är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden.
Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket hög serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann.
Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet.
Anställningsform och omfattning
Tjänsten är ett vikariat på sex månader.
Tillträde enligt överenskommelse.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?