Växeltelefonist / supporttekniker

Växeltelefonist / supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Kravprofil
Arbetet som växeltelefonist ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att kunna utöva yrket på ett korrekt och trevligt sätt, både mot kunder och mot kollegor, även under intensiva förhållanden.

Arbetet kräver erfarenhet av arbete som telefonist i en större organisation. Det är viktigt med en mycket hög servicekänsla samt förmåga att hantera stress vid hög arbetsbelastning och i besvärliga situationer. Du har lätt att ta till dig ny teknik och förändringar och har ett har genuint intresse av IT och teknik. Lunds universitet har många internationella forskare, lärare och studenter vilket förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Arbetsuppgifter
Lunds universitet behöver förstärka med en erfaren Växeltelefonist, med intresse för IT, till vår Televäxel. Televäxeln är placerad vid LDC som ansvar för gemensamma system, nätverk och lokala IT-miljöer. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att svara på- och förmedla inkommande telefonsamtal, hantera IT-ärende kopplat till både fast- och mobiltelefoni i ärendehanteringssystem, samt klassificera och prioritera alla inkommande IT-ärende till vår Servicedesk.

Kvalifikationer
Arbetet som växeltelefonist ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att kunna utöva yrket på ett korrekt och trevligt sätt, både mot kunder och mot kollegor, även under intensiva förhållanden. Arbetet kräver erfarenhet av arbete som telefonist i en större organisation. Det är viktigt med en mycket hög servicekänsla samt förmåga att hantera stress vid hög arbetsbelastning och i besvärliga situationer. Du har lätt att ta till dig ny teknik och förändringar och har ett har genuint intresse av IT och teknik. Lunds universitet har många internationella forskare, lärare och studenter vilket förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande kunskaper och erfarenheter:
LDC arbetar enligt ITIL varför det är en fördel om man har erfarenhet av det sedan tidigare eller liknande processtänk. Kännedom om Trio är meriterande.

Övrigt
Provanställning kan eventuellt komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LDC är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, LDC, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid LDC finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Tayyebeh Larijani
+46462226303
Mikael Ivarsson
+46462221337
Tayyebeh Larijani
046-222 63 03
Tayyebeh Larijani
046-2226303

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024