OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för service och bemötande? Då kan detta jobb vara helt rätt för dig.
Telefonväxeln är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även Servicecenter ingår. Telefonväxeln bemannar alla telefonväxlar inom Region Örebro län, dygnet runt året runt. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.
Avdelningen består av 25 medarbetare där vi nu söker medarbetare för vikariat under 11 månader.
Mer information om Telefonväxeln finns på Region Örebro läns webbplats.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.
Växeltelefonist till Regionservice Telefonväxel
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i gruppen arbetar du i ett team och tillsammans med dina kollegor ser du till att telefonistfunktionen fungerar på ett optimalt sätt. Medarbetarna på Telefonväxeln har ett högt ansvarstagande.
I ditt arbete ingår bl. a.
Ta emot och förmedla samtal till rätt enhet/anknytningsnummer
Utföra personsökning
Ge allmän information till medborgare och verksamheter
Starta, bevaka och dokumentera beredskapslägen och extraordinära händelser inom Region Örebro län
Akutlarmshantering - Ta emot, förmedla samt dokumentera akuta larm.
Utföra informationsstöd vid extraordinära händelser
Förmedla språktolkar under jourtid
Introduktion och upplägg
Tjänsten påbörjas med en introduktionsutbildning under ca 8 veckor. Arbetstiderna varierar så som dag, kväll samt helgpass, ca 1 helg på tre veckor samt en beredskapshelg var 12:e vecka.
Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kvalifikationer
Du har minst gymnasial utbildning och stort intresse för service och bemötande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ett kundserviceyrke, helst från växel eller telefonsupport.
Du är lyhörd, har god empatisk förmåga, inger förtroende och skapar bra relationer. Du tar ett stort ansvar och har en hög simultankapacitet. Du har ett stort intresse för att utvecklas i ditt jobb och kan hantera tempoväxlingar. Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens och dina personliga egenskaper, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Ansökan
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.
Läs mer här
Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län
https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Camilla Hallbäck, Avdelningschef 019-6026070
Katarina Persson, Samordnare 019-6026060
Isabell Karlsson, Vision 019-6022757
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena