Växeltelefonister till Arbetsförmedlingens växel

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

 Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida: www.arbetsformedlingen.se.

 

Växeltelefonister, Arbetsförmedlingens Växel

Till Arbetsförmedlingens nationella växel söker vi nu ett antal medarbetare. Arbetsförmedlingens växel är placerad i Östersund och består av ca 30 medarbetare. Arbetsförmedlingens växel är en sektion inom Enheten för resor och telefoni, som ingår i avdelningen Infrastruktur.

I växelns uppdrag ingår att koppla kunder som vill komma i kontakt med Arbetsförmedlingen via telefon, oavsett var i landet de ringer ifrån. Växeln kopplar samtal från både interna och externa kunder såsom: arbetsgivare, arbetssökande, andra myndigheter samt kollegor, till rätt mottagare eller funktion inom myndigheten.

Arbetsuppgifter

Arbetet som växeltelefonist innebär att via telefon besvara och sortera inkommande samtal av varierande slag till rätt person och/eller funktion inom myndigheten. Samtalen skall hanteras professionellt och med en hög grad av servicekänsla.
Som växeltelefonist på Arbetsförmedlingen Blir du en värdefull funktion för så väl arbetsgivare, arbetssökande och kollegor på Arbetsförmedlingen. Bidrar du till att skapa en attraktiv arbetsplats där Arbetsförmedlingens uppdrag och dess betydelse
för arbetsmarknad och samhälle står i centrum. Vill du arbeta med att ge kunden service och tycker om att arbeta i en kundintensiv miljö. Du har välgrundade och tydliga värderingar och kan arbeta utifrån Arbetsförmedlingens värdegrund.

          Du har:


• Erfarenhet av att arbeta i högt tempo med kunden i fokus
• Genomgången gymnasieutbildning eller motsvarande med godkända betyg.
• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet.
• God datorvana med kunskap om MS Office.
• Mycket god förmåga att i tal kommunicera på svenska.
• God förmåga att hantera kundkontakter på engelska.

Meriterande:

• Du har språkkunskaper i tigrinja, somaliska, ryska, persiska eller arabiska.
• Du har erfarenhet av arbete med stora volymer inkommande samtal, företrädesvis i Ciscomiljö och växelsystemet NOW eller i callcenter.
• Du har jobbat i ett serviceyrke med många kundkontakter.
• Eftersom arbetsbelastningen är beroende av inkommande samtal från kunder, krävs förmåga att arbeta effektivt och med bibehållen kvalitet även under perioder då belastningen är hög.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt:

Vi söker ett antal visstidsanställningar t.o.m. 2015-12-31 med möjlighet till förlängning. Anställningarna är på heltid.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande, identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan senast den 2015-06-17. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Vi tar emot din ansökan elektroniskt, du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågorelektroniskt.
Ange diarienummer Af 2015/281462 på ansökningshandlingarna. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Betyg, intyg, meriter och två vidtalade chefsreferenser medtages vid en intervju.

(Vänligen undanber vi oss samtal från annonsförsäljare gällande denna annons.)

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • avtalsenlig lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024