Växeltelefonist/kontorsadministratör

Växeltelefonist/kontorsadministratör

Arbetsbeskrivning

EnergiEngagemang har installerat solcellsanläggningar sedan 2012 och har ökat omsättningen för varje år, med genomgående fokus att växa på ett sunt sätt med god kvalitet. Omsättningen 2020 var 172 MSEK.

Företaget installerar solcellsanläggningar i Mälardalen, Väst, Öst och Syd, med kontor på orterna Strängnäs (HK), Göteborg, Linköping och Lund. Företaget är en Certifierad installatör av solel enligt krav från Energimyndigheten och är registrerade hos Elsäkerhetsverket.

Företaget satsar framförallt på solcellsanläggningar hos lantbruk, fastighetsägare, industrier, BRF:er och stora markbaserade solcellsparker. 2020 påbörjas byggandet av Sveriges största solcellspark där 41 600 solpaneler har monterats utanför Strängnäs. I september 2020 kopplades parken in på nätet.

Hos oss möts du av en miljö präglad av entreprenörsanda, där beslutsvägarna är korta. Tillsammans gör vi världen lite ljusare - med solenergi som lönar sig!

Vill du också vara med i en framtidsbransch där du har en viktig roll i vår växande verksamhet? Nu söker vi en växeltelefonist till vårt kontor i Strängnäs! Om du trivs med en serviceinriktad roll där du även behöver vara noggrann och strukturerad, sök till oss idag! Vi behöver dig!

Kort om EnergiEngagemang

EnergiEngagemang är ett av Sveriges största och mest etablerade företag inom solenergibranschen. Vi har funnits sedan 2012. Sommaren 2021 valde Axsol att investera i EnergiEngagemang och gick in som majoritetsägare. Vi arbetar nästan uteslutande gentemot företag. Vi gör installationer både på tak och på mark och bygger några av Sveriges största solparker. Vi arbetar som ett lag, där varje del av kedjan är lika viktig och där vi är stolta över vad vi åstadkommer tillsammans. Vi finns idag på orterna Strängnäs (HK), Lund, Linköping, Uddevalla och Göteborg och är idag ca 76 anställda.

Om rollen

I takt med att vi växer blir kundförfrågningarna och telefonsamtalen till oss allt fler. Det innebär att vi nu är i behov av att anställa vår första växeltelefonist! Du kommer att ha en viktig roll, eftersom du blir den första som de som ringer till oss möts av.

Du erbjuds en särskild visstidsanställning till och med 31 januari 2023, med goda möjligheter till förlängning. Arbetstider är måndag till fredag 8-17, eftersom du behöver vara tillgänglig i växeln under dessa tider. Du svarar på alla samtal via en mobiltelefon som du får använda via företaget. Du kommer även att ha tillgång till en dator, för att exempelvis kunna utföra kontorsbeställningar, koppla samt svara på e-mail och hålla dig uppdaterad om vad som händer i organisationen.

Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Strängnäs.

Start omgående, med hänsyn till uppsägningstid.

Dina arbetsuppgifter i korthet

• Ta emot samtliga inkommande samtal till vår växel och koppla vidare till rätt person hos oss
• Ansvara för vår info-e-mailadress dit det kommer förfrågningar som du skickar vidare till rätt person hos oss
• Enklare kontorssysslor såsom att exempelvis hämta post, beställa kontorsmaterial och varor till köket, ta emot leveranser, vattna blommor

Vi söker dig som har (skallkrav):

• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• B-körkort, då du ibland kan behöva göra ett ärende
• Goda kunskaper i Officepaketet/god datavana

Det är meriterande om du har:

• God telefonvana utifrån en tidigare arbetsplats
• Erfarenhet av en serviceinriktad roll, inom t ex hotell- och restaurang eller som receptionist

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som är:

Noggrann och strukturerad, eftersom du behöver ta till dig instruktioner på ett bra sätt, inte minst för att kunna koppla samtal och inkommande e-mail till rätt person.

Lyhörd och serviceinriktad med en positiv inställning, eftersom du behöver lyssna in vad den som ringer in har för ärende och behov, samt ge ett förtroendeingivande intryck i alla lägen. Vi tror att du är en person som får energi av att prata med andra.

Lugn, stabil och vänlig, även om det skulle förekomma samtal där den du pratar med är upprörd eller stressad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Varför bör du söka den här rollen?

• Goda utvecklingsmöjligheter - företaget växer och det finns alla möjligheter att utvecklas vidare internt
• Vi har kollektivavtal – Branschavtal Energi – och du är givetvis försäkrad, får pensionsavsättning, m.m.
• Du har förmåner såsom friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring
• Du får den introduktion och det stöd du behöver för att kunna utföra ditt jobb på ett bra sätt
• Du arbetar tillsammans med engagerade och hjälpsamma kollegor med hög kompetens inom sina respektive områden
• Du får möjlighet att bidra till en ljusare värld, i en snabbt växande bransch!

Rekryteringsprocessen

• Tester via Alva Labs (personlighetstest)
• Teamsintervju/telefonintervju med HR
• Intervju med blivande chef
• Referenstagning

Vi intervjuar kandidater löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Så länge annonsen finns kvar, är rollen inte tillsatt. Sök enkelt utan personligt brev. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

För frågor om tjänsten, kontakta HR-chef Helena Sjöberg helena.sjoberg@energiengagemang.se 070-330 48 22. Skicka gärna ett sms om du inte kommer fram direkt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EnergiEngagemang Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024