OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för service och möte med människor? Vill du ha ett spännande och omväxlande arbete där du ger god service till våra invånare och medarbetare inom Region Västmanland? Då är det kanske dig vi söker till vårt team!
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som telefonist och receptionist hos oss på Kontaktcenter erbjuder du service till invånare och medarbetare inom Region Västmanland.
Arbetet innefattar bland annat att:
• svara på icke-medicinska frågor via telefon och vid fysiskt möte i receptionerna
• hjälpa till vid incheckningen
• hänvisa personen till rätt mottagning/destination
• förmedla interna och externa samtal
• göra personsökningar
• hantera larm och verksamhetskritiska samtal
• stötta regionens egna verksamheter och medarbetare med efterfrågade växeltjänster.
Du kommer även att arbeta med sammanställning av verksamheternas jourlistor och administration i vårt hänvisningssystem. I arbetet ingår också att medverka i utvecklingen av Kontaktcenter och dess rutiner och arbetssätt. Vid tjänstens start kommer du att genomgå intern utbildning tillsammans med handledare för att du ska känna dig trygg med dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av kundservicearbete är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från receptions- och/eller växelarbete i sjukhusmiljö.
Då vi använder datorer som arbetsredskap bör du även ha goda datakunskaper. Vidare är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. I den aktuella tjänsten är det även viktigt att du kan förstå och göra dig förstådd på engelska det kan uppstå situationer där du som receptionist behöver guida, informera och svara på ickemedicinska frågor.
I rollen som växeltelefonist/receptionist blir du Region Västmanlands röst och ansikte utåt och det är därför viktigt att du som person både är serviceinriktad, lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser även att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att lösa eventuella problem som kan uppstå. Vidare är det viktigt att du kan anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Då du har många kontaktytor och samarbeten i din roll är det även viktigt att du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett tydligt och smidigt sätt.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Arbetstider: dagtid + helger.
Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 11 oktober 2020.
Intervjuer planeras att genomföras under v.43.
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42