OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM- hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb. Därför blir ditt arbetsliv på SiS en resa i personlig utveckling och din vardag en tuff och spännande utmaning på alla professionella plan.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två positiva och serviceinriktade nya medarbetare till huvudkontoret, som är beläget på Kungsholmen i Stockholm.
I SiS huvudväxel tar vi emot ca 700-1000 samtal per dag och din uppgift blir att hjälpa kunderna vidare till de olika institutionerna som finns lokaliserade runt om i landet.
Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans ger den bästa möjliga service till alla som ringer och besöker oss. Arbetsuppgifterna kommer även att innefatta receptionistarbete och du kommer att agera konferensvärd/värdinna vid våra utbildningar och konferenser.
KVALIFIKATIONER
Du ska:
- Ha gymnasieutbildning
- Ha erfarenhet av arbete i växel eller kundtjänst och god vana att hantera många inkommande samtal
- Ha erfarenhet och kunskap av konferensteknik, såsom Skypeutrustning, projektorer och dylikt
- Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- Ha goda kunskaper i Officepaketet
Du bör
- Ha erfarenhet av InAttend
Du är:
Eftersom du är myndighetens ansikte utåt är servicekänsla väldigt viktigt och du är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi söker dig som kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter och driver på dina egna processer. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer och kan fokusera på rätt saker. Vidare har du lätt att anpassa dig till nya omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du kan kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt och har en god samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?