OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö tingsrätt är, om man bortser från storstadsregionerna, en av landets största domstolar. Växjö tingsrätt har idag omkring 85 anställda på en allmän avdelning respektive Mark- och miljödomstolen. På allmänna avdelningen handläggs brottmål, tvistemål och ärenden. Här tjänstgör rådmän, fiskaler, notarier och domstolshandläggare.
Tingsrätten är samlokaliserad med Förvaltningsrätten i Växjö i centrala och modernt utrustade lokaler. Vi erbjuder Dig ett stimulerande och omväxlande arbete i ett öppet och positivt arbetsklimat.
ARBETSUPPGIFTER
Växjö tingsrätt har tre avdelningar där domstolshandläggare tjänstgör. Den aktuella tjänsten är förlagd på enhet 3. Som domstolshandläggare på enhet 3 blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att registrera inkomna mål, att bevaka ansökningsavgifter, att ha kontakt med parter, ombud och myndigheter, att avsluta mål och expediera domar och beslut, att hantera posten på enheten och domstolens registratorsbrevlåda, samt att arkivera.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha fullföljd gymnasieutbildning och gärna några års yrkeserfarenhet. Du har goda datakunskaper liksom en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete där du aktivt bidrar till utvecklingen av domstolshandläggararbetet. Du ska självständigt kunna organisera ditt arbete och ha förmåga att prioritera. Vi ställer krav på ansvarstagande, gott omdöme och utpräglad känsla för service. Tidigare erfarenhet av domstolsarbete eller annat arbete med juridisk anknytning är meriterande.
Personliga egenskaper
- Du är noggrann, flexibel och tar gärna egna initiativ.
- Du har lätt för att samarbeta och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.
- Du är ansvarsfull, social och trivs i en föränderlig arbetsmiljö.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan inkl. löneanspråk senast måndagen den 16 maj 2016.
Ansökan sker företrädesvis via vårt rekryteringsverktyg Visma Recruit, där du loggar in som arbetssökande, skapar ett konto och följer anvisningarna i systemet. Det är av stor vikt att du fyller i samtliga fält i ansökningsverktyget samt svarar på enkätfrågorna. Därefter kan du om så önskas bifoga ev. bilagor.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Domstolssekreterare Karin Johansson (ST)
0470-560 138
Personaladministratör Sara Dahlberg
0470-560 117
Chefsrådman Anders Bengtsson
0470-560 295
Beredningsjurist Charlotte Engell
0470-560 108
Rådman Lena Pettersson (Jusek)
0470-560 133
Personaladministratör Johanna Carlsson
0470-560 161
Administrativ chef Louise Öqvist
0470-560 115
Administrativ chef, Förvaltningsrätten Växjö Elisabeth Wigg
0470-560 202
Administratör, Förvaltningsrätten Växjö Sofia Örnberg
0470-560203