OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö tingsrätt är, om man bortser från storstadsregionerna, en av landets största domstolar. Växjö tingsrätt har idag omkring 90 anställda på en allmän avdelning respektive mark- och miljödomstolen. Mark- och miljödomstolen handlägger bland annat frågor om tillstånd till miljö-farlig verksamhet och vattenverksamhet, överprövar vissa beslut från länsstyrelse och kommun, samt handlägger mål enligt plan- och bygglagen liksom fastighetsmål. På mark- och miljödomstolen vid Växjö tingsrätt tjänstgör rådmän, tekniska råd, beredningsjurister och domstolshandläggare. Dess domkrets sträcker sig från Skåne till Östergötland. Tingsrätten är samlokaliserad med Förvaltningsrätten i Växjö i centrala och modernt utrustade lokaler. Vi erbjuder Dig ett stimulerande och omväxlande arbete i ett öppet och positivt arbetsklimat.
ARBETSUPPGIFTER
Som domstolshandläggare vid mark- och miljödomstolen blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att förbereda och handlägga mål inför förhandling, att ha kontakt med parter, ombud och myndigheter, att föra anteckningar och protokoll vid förhandlingar och sammanträden, att expediera domar och beslut, att hantera posten och domstolens registratorsbrevlåda, samt att arkivera. I tjänsten ingår resor med övernattning utanför placeringsorten.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha fullföljd gymnasieutbildning och gärna några års yrkeserfarenhet. Du har goda datakunskaper liksom en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete där du aktivt bidrar till utvecklingen av domstolshandläggararbetet. Du ska självständigt kunna organisera ditt arbete och ha förmåga att prioritera. Vi ställer höga krav på ansvarstagande, sammarbetsförmåga och noggrannhet. Du ska ha gott omdöme och utpräglad känsla för service. Tidigare erfarenhet av domstolsarbete eller annat arbete med juridisk anknytning är meriterande. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan inkl. löneanspråk senast måndagen den 7 november 2016.
Ansökan sker företrädesvis via vårt rekryteringsverktyg, där du loggar in som arbetssökande, skapar ett konto och följer anvisningarna i systemet. Det är av stor vikt att du fyller i samtliga fält i ansökningsverktyget samt svarar på enkätfrågorna. Därefter kan du om så önskas bifoga ev. bilagor.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Domstolssekreterare Karin Johansson (ST)
0470-560 138
Personaladministratör Sara Dahlberg
0470-560 117
Chefsrådman Anders Bengtsson
0470-560 295
Beredningsjurist Charlotte Engell
0470-560 108
Rådman Lena Pettersson (Jusek)
0470-560 133
Personaladministratör Johanna Carlsson
0470-560 161
Administrativ chef Louise Öqvist
0470-560 115
Administrativ chef, Förvaltningsrätten Växjö Elisabeth Wigg
0470-560 202
Administratör, Förvaltningsrätten Växjö Sofia Örnberg
0470-560203