OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kunnig supporttekniker som tillsammans med ett härligt team om tre personer kommer ansvara för den dagliga driften kring IT-support hos vår kund på Lidingö. Företaget är en erfaren organisation inom arbetsplatslösningar. De utvecklar skräddarsydda och effektiva lösningar för olika kunders behov, med syftet att skapa produktiva och långvariga arbetsmiljöer.
Tjänsten är på heltid och börjar som konsultuppdrag. Tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden.
Är du en teamspelare som på ett nyfiket sätt vill arbeta för att förbättra verksamheten och IT-miljön? Då tycker jag du ska fortsätta läsa!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Vad roligt att du är intresserad av att läsa mer om tjänsten! I rollen som supporttekniker kommer du agera support för första och andra linan och tillsammans med ditt team är ni organisationens specialister inom IT. Ni arbetar med bland annat inloggningsuppgifter och teknisk utrustning vid onboardingprocesser, felsökning och underhåll av verksamhetens IT-miljö, installation och support för interna användare.
Din profil och kvalifikationen
Som person uppskattar du att arbeta stukturerat och organiserat. Du har som mål att leverera bra service och vill alltid göra det lilla extra. Likväl som du är en lagspelare av rang har du inga problem med att arbeta självständigt och vågar ta egna intiativ till en förbättrad IT-miljö. Spännande nog är du i denna roll i kontakt med internationella kollgor så därför bemästrar du det engelska språket lysande, i både tal och skrift.
Krav:
- 3 års erfarenhet av IT-support
- Kunskaper inom Microsoft Office
- Erfarenhet av Outlook och Excel
- Erfarenhet av iOS-produkter
- Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
Meriterande
- Active Directory
- Fjärrstyrningsverktyg
- Ärendehanteringssystem
- Relevant IT-utbildning
- Certifikat
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229