OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
AB Karlskronahem är ett allmännyttigt fastighetsbolag och ingår i Karlskrona kommuns äkta koncern som ett helägt dotterbolag till AB Karlskrona Moderbolag. Fastighetsbeståndet består av 4000 lägenheter, flera äldre- och studentboenden och kommersiella lokaler med en total uthyrningsbar yta om 342 000 kvm. Omsättningen uppgår till 357 mkr och balansomslutningen till 1850 mkr. Karlskronahem ska vara ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart företag. Bolaget som består av 35 medarbetare, är ett viktigt verktyg för Karlskrona kommun i arbetet med visionen om att växa.
VD-uppdraget:
Efterfrågan på våra bostäder ökar och vi ska under de närmsta åren bygga 400 nya bostäder. Vi på Karlskronahem vill samtidigt satsa på förebyggande och utvecklande underhåll av våra befintliga boenden och ge våra kunder bästa möjliga service. Ditt uppdrag som VD är att hitta en bra balans i detta och leda verksamheten och medarbetarna utifrån ett utvecklingsfokus med ägardirektiven som grund.
Som VD är du ytterst ansvarig för verksamheten och ansvarar för uppföljning och övergripande planering. Du bidrar med nytänkande och leder Karlskronahem på ett affärsmässigt sätt. Du ska bibehålla och utveckla relationer med omvärld, ägandet och andra fastighetsägare samt hålla dig uppdaterad på Boverkets rekommendationer, politiska området samt fastighets- och bostadsmarknaden. Som VD ska du även vara redo att svara på frågor från media och allmänheten på ett tillmötesgående och professionellt sätt.
Din profil
Vi ser att du har ett stort intresse för samhällsutveckling och samhällsnytta. Du har förmåga att driva ett kommunalt bolag på ett affärsmässigt sätt på en marknad med många privata aktörer. En avgörande faktor för att lyckas med uppdraget blir din strategiska förmåga samt förmåga att kommunicera på alla nivåer. Du måste trivas med att utöva ditt uppdrag genom att vara en del av en grupp där man bryr sig om varandra och där samarbete är av yttersta vikt.
Vi ser att du har:
- Stor förståelse för vad det innebär att leda ett kommunalt bolag av denna storlek och omfattning. Förståelse har du fått genom att vara anställd i, alternativt haft uppdrag som inneburit många kontakter med, kommunal verksamhet.
- Högskoleutbildning inom relevant område.
- Haft ansvar för och drivit en verksamhet med utvecklingsfokus, inklusive målstyrning, planering, genomförande och uppföljning.
- Erfarenhet av att leda genom andra chefer och har dokumenterad framgång som ledare i förändring.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av fastighet- och bostadsmarknaden, inklusive förvaltning och utveckling av fastigheter samt förhandlingar.
- Erfarenhet av och förståelse för nybyggnation.
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är den 17/5, 2016.
Motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar emot din ansökan via databasen. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Ulrika Berglund på Unik Resurs, 0727-120405 alternativt Julia Dale 0767-787270.
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84