OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Utsikt Bredband AB en vd-assistent!
För att bygga världens mest resurseffektiva region är en viktig beståndsdel ett högeffektivt bredbandsnät och digitalisering av samhället. Utsikt Bredband bygger och hanterar drift av bredbandsnät i regionen och har ett av Sveriges mest driftsäkra och framtidssäkrade bredbandsnät med över 70 000 kunder. Vi utvecklar även lösningar inom IoT och stöttar arbetet med att digitalisera samhället.
Just nu söker vi en vd-assistent som ska vara en stödfunktion inom Tekniska verkens affärsområde ”Bredband & IoT” och bolaget Utsikt Bredband AB.
Som person är du serviceinriktad och flexibel, du gillar när det händer saker och räds inte att ta dig an varierande uppgifter på olika nivåer i företaget. Du kommer arbeta administrativt och koordinerande och behöver trivas i en kommunikativ roll som kräver god planering.
Som vd-assistent är du navet och stöttar vår vd och ledning genom att samordna workshops, samverka med övriga verksamheter inom koncernen och ge stöd till verksamheten på olika sätt. Verksamheten är mötesintensiv och här spelar du en viktig roll i att på ett snabbt och flexibelt sätt hantera kalenderbokningar och olika förfrågningar.
I uppdraget ingår även att koordinera styrelsearbetet för bolaget likväl som att koordinera med övriga vd-assistenter i koncernen samt stötta i våra arbeten med våra samarbetsföretag så som VÖKBY Bredband AB och Nodena AB.
Dina arbetsuppgifter:
- Planera och koordinera styrelsemöten, interna möten, konferenser och events, samt skapa och koordinera presentationer till dessa möten
- Äga Utsikts årskalender – att vi gör det vi ska i rätt tid!
- Säkerställa att dokument/rutiner uppdateras
- Hålla informationshanteringsplan uppdaterad
- Vara Utsikt Bredband AB’s personuppgiftsombud
- Säkerställa att Utsikts registerförteckningar är uppdaterade
- Fakturahantering
- Bolagsadministration
- Vara stöd till controller i budget och prognosarbete, samt arbeta med internkontroll med uppföljning av kundfakturering och rapportering kring leverantörsuppföljningar, avtal m.m.
- Dokumenthantering av gemensamma ytor, protokoll och arkivering
- Ge stöd för intern kommunikation
- Hantera bokning av resor för Utsikts anställda
- Vara Utsikts ”fixare” i stort och smått
Du som person är drivande, flexibel och handlingskraftig i dina åtaganden. Du trivs med att vara spindeln i nätet och arbeta för att få saker att fungera och du ser inte prestige i olika uppgifter utan hjälper till där så behövs. Med din goda förmåga att kommunicera och strukturera arbetet uppnår du effektivitet och samtidigt får ihop laget. Du har hög integritet och är van att arbeta med information av konfidentiell art.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
- Datakunskap inom Microsoft Office
- Grundläggande kunskap om ekonomi och bolagsrätt
- Ekonomisk utbildning, som lägst på gymnasienivå
- God förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Erfarenhet av planering, koordinering och uppföljning
- Erfarenhet av att leda och genomföra projekt
Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:
- Koordinering och rollen som stödfunktion till flera organisationer
- Utbildning inom projektledning
- Offentlighetsprincipen, arkivutbildning
- Centuri, vårt dokumenthanteringssystem
- Att vara utbildad inom och arbetat med styrelsearbete
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Morgan Ljungberg, vd Utsikt Bredband & IoT, 013-20 90 36. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är HR-partner Henric Wedenberg, 013-20 92 76.
Välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna ha din ansökan senast den 30 juni.
Utsikt Bredband äger, driver och utvecklar bredbandsnät i Linköping, Mjölby och Katrineholm och är en del av och Tekniska verken-koncernen.
Vår värld blir allt mer digitaliserad och många av de tjänster och prylar vi använder dagligen kräver en snabb och säker uppkoppling. Därför arbetar vi med hållbar samhällsutveckling och smarta lösningar, på ett sätt som minimerar miljöpåverkan och förenklar vardagen för våra kunder. Genom att hela tiden förbättra, effektivisera och förlänga produkters livscykel tar vi vara på våra resurser och bygger världens mest resurseffektiva region.
Vi har en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Du är viktig för oss och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Därför jobbar vi mycket med mångfald och hälsa, för vi tror att det skapar en arbetsplats som speglar samhället och bidrar till att folk mår bra.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nätchef Johan Odensåker
Nätchef Johan Odensåker
013-20 91 74
Rekryteringsansvarig Andreas Oliw
013-20 83 15