OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en vardagshjälte att stötta VD och övriga ledningsgruppen i deras dagliga arbete.
Har du en fingertoppskänsla för service och fallenhet för administration? Då kan det här vara ditt nästa jobb.
I rollen som VD Assistent kommer du att stödja och underlätta VD:s arbete genom att frigöra tid och möjliggöra rätt prioritering. Du kommer hantera en mängd olika uppgifter och ansvarsområden, agera problemlösare, organisatör och gatekeeper. En vanlig arbetsdag kommer att innehålla många kontakter både internt och externt.
Din huvuduppgift kommer att vara administrativt stöd till vår VD men du kommer även att ge administrativ support till hela ledningsgruppen samt hjälpa till med service på kontoret till övriga organisationen i samband med till exempel besök.
Denna roll är ny och det finns goda möjligheter att utveckla rollen och ta sig an olika arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov och dina intressen.
Rollen som VD Assistent innebär bland annat:
- Samordna ledningsarbete administrativt
- Förberedelse, utskick och uppföljning av material inför lednings- och styrelsemöten
- Föra mötesprotokoll vid ledningsgrupps- och styrelsemöten
- Planera, koordinera och kommunicera kring VD:s olika åtaganden
- Konsolidera presentationer åt VD
- Konferens- och mötesbokningar
- Resebokningar och annat praktiskt i samband med resor
- Hantering av reseräkningar och fakturor åt VD
- Förberedelse inför och att ta emot externa besök
- Receptionsrelaterade arbetsuppgifter såsom att ta emot besökare, svara i porttelefon, beställa lunch och fika samt se till att det är ordning och reda på kontoret
- Ansvar för olika trivselfaktorer
Din profil
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet som VD Assistent eller från en liknande roll.
Du är serviceinriktad och välorganiserad med förmåga att lyfta blicken och arbeta strukturerat i en föränderlig värld med höga krav på kvalitet.
Du drivs av att hjälpa andra och har en professionell framtoning, du är trygg i dig själv, har hög integritet och förmåga att skapa förtroende i organisationen.
Då du kommer att ha varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du är prestigelös och trivs med en omväxlande roll.
Vidare känner du dig bekväm med att kommunicera på engelska, har en bra administrativ förmåga och är en van användare av Officepaketet.
Övrigt
Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Värnamo. Du kommer främst att arbeta kontorstider men vissa resor förekommer i samband med möten.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Tengelin som är rekryterare i denna rekrytering, malin.tengelin@bufab.com.
Varmt välkommen med din ansökan som vi önskar så snart som möjligt men senast den 27 november.
About Bufab
Today, the Bufab group has over 1900 employees and 65 wholly owned subsidiaries in 29 countries. Our employees are what makes our success. We offer freedom, responsibility, and development opportunities in an international environment and in a company characterized by entrepreneurs. At the same time, we maintain a lot of the company's family feeling that we have had since we were founded in 1977. Read more about us at www.bufab.com.