OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder över hela världen.I Sverige är Adecco det tredje största bemanningsföretaget med över 40 kontor spridda från Luleå i norr till Malmö i söder.I Sverige har Adecco 4 500 anställda och en omsättning år 2004 på 1,087 MSEK.Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange, på NYSE och på Euronext Premier Marche.Koncernen omsätter ca 155 miljarder svenska kronor.Adecco söker en VD:assistent till vår kund DHL i Bergshamra/Stockholm Du kommer först och främst att assistera VD:n som är holländare men även stötta staben på ca fem personer med olika administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter: - Planera och boka in ledningsgruppmöten/konferenser - Boka resor - Göra presentationer i power point - Korrespondens av brev och mail.- Svara telefon - Ta hand om besökare m.m Vi söker dig som har erfarenhet från liknande uppgifter och van att jobba mot lednigsgrupper.Kunden sätter stor vikt vid att personen har hög integritet, är seviceinriktad och flexibel.Office Paketet är ett krav.Eftersom VD:n är inflyttad från Europa kommer man många gånger vara hans "språkrör" i diskussioner och korrespondens.Därför är det viktigt att man har mycket goda kunskaper i engelska och svenska både skriftligt och muntligt.Start: omgående Sysselsättningsgrad: Heltid Tjänsten är en inhyrning som kan leda till en anställning.Om du tycker att det låter intressant så är du välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.adecco.se.