OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning Som VD-assistent på Uppsalahem arbetar du som administrativ support till VD, styrelse, ledning och kunder.En stor del av din tid ägnar du åt styrelsehantering där du bland annat håller i administration, koordinering och protokollföring.I tjänsten ingår att du tar ett ansvar både för intern och extern information.Tillsammans med VD och ekonomichef administrerar du bolagsfrågor. Din profil Du har erfarenhet av kvalificerade administrativa uppgifter.Har du erfarenhet av styrelsehantering är det mycket meriterande.Du är bra på att uttrycka dig i skrift då du kommer att hjälpa till med formulering och korrekturläsning.Du är kunnig i Office-programmen. Du tycker om att arbeta med kommunikation och administration, är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.Du är serviceinriktad såväl internt som externt och kan bemöta kunder på ett professionellt sätt.Rollen kräver stor integritet och självständighet.Som person är du flexibel och prestigelös och är beredd att rycka in där det behövs. Varaktighet/Arbetstid Vikariat ett år.Heltidstjänst Uppsalahem är Uppsalas största bostadsföretag.Vi äger och förvaltar cirka 13 200 bostäder i och runt Uppsala och bygger ca 200 nya lägenheter varje år.Uppsalahemkoncernen har cirka 230 anställda och omsätter 900 miljoner kronor.