OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Skulle du säga att du har hög integritet, är flexibel och har tidigare erfarenhet som administratör, chefssekreterare eller VD-assistent? Nu söker vi dig som både trivs och utmanas av en såväl bred som omväxlande roll, är trygg i administrativ erfarenhet och nyfiken på utveckling. Har du goda engelskakunskaper och är en fena på Powerpoint och Excel? Då har vi det rätta uppdraget för dig! Randstad söker nu en VD-assistent till internationellt företag i Göteborg.
För den här rollen kommer du bli anställd som konsult och uthyrd till vår kund. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Ansvarsområden
Som VD-assistent arbetar du dedikerat för VD:n för ett av företagets affärsområden samt för det lokala businessteamet inom samma affärsområde. För dessa personer sköter du all service som är kopplad till deras administrativa behov och du har även global kontakt med anställda inom affärsområdet. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat:
kalenderadministration och möteskoordinering
resebokningar, både nationella och internationella samt hantering av tillhörande reseadministration
support i interna och externa projekt/events
mötesförberedelser och skapande av presentationsmaterial
generell kontorsadministration
till viss del budgetansvar för kontorsinköp
uppdatering och administration i olika databaser och system
Kvalifikationer
Här behöver du;
minst 2 års administrativ erfarenhet, med fördel som chefsassistent och/eller chefssekreterare.
mycket god svenska och engelska i både tal och skrift.
systemvana i Microsoft Office, Sharepoint och SAP.
gymnasieexamen.
Som person är du positiv, med en ljus syn på arbetet och hög serviceförmåga. Visst är du proaktiv och förberedande men också flexibel och lösningsorienterad. Du gillar att arbeta i parallella uppgifter och kan prioritera om något skulle vara bråttom. I dig ser vi någon som både kan skapa och hålla struktur, gillar språk och engageras i administration. Är du dessutom motiverad, utåtriktad och trivs i samarbetet med andra? Då har vi dina nästa kollegor!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande!
Ansökan
urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Ansök via vår hemsida: www.randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044