OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi expanderar och behöver utöka vårt administrativa team! "Making Things Talk" Pilotfish produkter & lösningar optimerar och hanterar komplex trådlös kommunikation till och från mobila enheter. Företaget, grundat 1999, är sprunget ur ett avancerat forskningsprojekt vid Chalmers och Ericsson. Sedan dess har Pilotfish arbetat med ett stort antal industriella företag, samt utvecklat avancerade system och produkter som bygger på trådlös kommunikation. Enligt legenden så visar pilotfisken hajar till nya matplatser; hos Pilotfish hittar vi nya lönsamma tjänster och produkter baserade på trådlös kommunikation för våra kundsegment. Arbetsuppgifter Vi söker en person som kan assistera vår VD, vår controller samt ansvara för alla administrativa uppgifter på kontoret. I tjänsten får du möjlighet att effektivisera vårt arbetssätt genom att införa och förbättra administrativa processer vilka tillåter oss att arbeta mer effektivt och växa som företag. Du får en budget för detta och ett ansvar för alla administrativa verksamhetsområden. Försäkringar, telefoni, och lokaler är exempel på sådana ansvarsområden. Du kommer att vara delaktig i bolagets utveckling i stort som smått, och kommer snabbt få förståelse för företagandets alla möjligheter och utmaningar. Kvalifikationer Vi söker en positiv och ordningsam person som är initiativrik och själv ser vad som behöver göras. Du formulerar dig väl i både tal och skrift, gärna även på engelska. Du räds inte att lära och använda nya program och verktyg i din yrkesroll. Du tycker att det är intressant att vara med och införa och förenkla administrativa rutiner. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande tjänst samt har goda övergripande kunskaper i MS Outlook, Excel, Word och PowerPoint 2003 samt Instant Messaging. Du är van att kommunicera och uttrycka dig via E-post.