VD-assistent med kontorsansvar på deltid till Monier

Arbetsbeskrivning

Till Monier söker vi nu en VD-assistent med kontorsansvar med start omgående. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på deltid om 50% men för rätt person finns möjlighet till anställning på Monier efter 6 månader. Monier har sitt kontor i Solna Gate, ett modernt kontorskomplex i närheten av Solna Strands tunnelbanestation. I Solna Gate finns många företag, restaurang, café, konferenscenter och gym/relax.

Ditt uppdrag

I rollen som VD-assistent är du VD:s högra hand där du stöttar och underlättar hans vardag. Du ansvarar bland annat för mail- och kalenderhantering och förbereder inför ledningsgruppsmöten. VD befinner sig ofta på resande fot vilket ställer krav på din förmåga att samarbeta och kommunicera på distans. Utöver traditionella assistentuppgifter kommer du även vara ansvarig för att kontoret, där det sitter 13 personer, är presentabelt samt sköta inköp av kontorsmaterial och dagligvaror. Tjänsten som är på deltid är planerad till 20 timmar i veckan. Utöver ovanstående arbetsuppgifter ingår även följande uppgifter och ansvarsområden i rollen:

• Hotell- och resebokningar

• Ansvar för VD:s post samt organisationens posthantering

• Arbete med sammanställning av material till presentationer i PowerPoint

• Ansvar för samarbete och avtal med externa parter och leverantörer så som städfirma och fastighetsskötare

• Ansvara för planering av konferenser, sommarfest samt övriga mindre event

• Stötta ledningsgrupp och kollegor med övriga ad hoc-uppgifter

Som assistent på Monier samverkar du med andra assistenter på de utländska kontoren.

Din bakgrund

För rollen som VD-assistent med kontorsansvar söker vi dig med erfarenhet från en liknande roll där du haft en stöttande funktion med eget ansvar. Du är en van användare av Officepaketet. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska och din förmåga att formulera dig i skrift är mycket god.

För att vara framgångsrik i rollen klarar du av att hantera varierande arbetsuppgifter med en prestigelös och flexibel inställning. Du arbetar framgångsrikt på ett ytterst strukturerat och noggrant sätt samt har ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har hög integritet och är en förtroendeingivande person. Vidare tar du egna initiativ och känner ett stort engagemang kring företagets verksamhet och miljö där du hjälper till med såväl stort som smått.

Om Monier

MONIER är den ledande leverantören av takmaterial i Norden och Baltikum. Med ett brett sortiment av kompletta taksystem inkluderande takpannor, specialpannor och tillbehör; har Monier allt det som gör taket funktionellt och estetiskt. Monier har ca 300 anställda i Norden och Baltikum och hade år 2015 en omsättning på 103 miljoner Euro. Huvudkontoret finns i Sverige liksom fabriken i Vittinge som tillverkar tegelpannor och fabriken i Jönåker som tillverkar betongpannor. I Sverige har vi ca 90 anställda. Våra kända varumärken är bland annat Vittinge, Jönåker och KDN. Monier Norden & Baltikum är en del av Braas Monier Building Group. Totalt har företaget 120 fabriker och aktiviteter i 36 länder. Braas Monier är världsledande producent av produkter för lutande tak, taktillbehör och skorstenar. Under 2016 hade Monier 7 911 anställda och försäljning på 1,257.7 miljarder Euro.                                 

Mer information finns på www.monier.se                                     

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Emelie Sillén (emelie.sillen@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Deltid 50% Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024