OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Corporate Wideco erbjuder ett av marknadens mest effektiva fuktövervakningssystem till företag inom fjärrvärme, fjärrkyla, VA och industri. Vi vänder oss till företag som vill öka sitt företags driftssäkerhet genom att i god tid upptäcka och åtgärda läckor i rörledningssystem, kammare, datagolv osv. Resultatet är en tryggare och kostnadseffektivare verksamhet.
Om tjänsten:
Wideco söker nu en VD-assistent som trivs i ett litet men expansivt bolag. Din roll kommer innebära att stötta och avlasta CEO och ledning med diverse arbetsuppgifter men även delta aktivt i vårt arbete med diverse marknadsaktiviteter.
Tjänsten är till att börja med på 50 % som uthyrd konsult men på sikt avses tjänsten att utökas till en heltidstjänst med antällning hos oss på Wideco.
Om tjänsten:
Du kommer att stötta och avlasta CEO och ledningen med uppgifter som mötesbokningar, telefon- och meddelandehantering, bokningar av resor och konferenser, vara behjälplig och assistera i olika typer av projekt samt vid mässor/event av olika slag.
I arbetet ingår att ha kontakt med ägare och övriga för att arrangera styrelsemöten och ledningsgruppsmöten. Förbereda och arbeta med material och presentationer samt korrekturläsning och redigering av dokument
Vidare tillkommer ett allmänt kontorsansvar där du bland annat ansvarar för att bolagets reserutiner är optimerade, håller kontakt med leverantörer av telefoni, fastighet och städning mm.
En viktig del av arbetsuppgifterna är att du ska hjälpa till med marketing inom sociala medier (Facebook, Youtube etc) Du kommer även att skapa och publicera nyhetsbrev, skriva och uppdatera nyheter på hemsidan, samt arbeta med hemsidan och ha kontakt med reklambyråer och tryckerier m.fl.
Kompetens- och personlighetsprofil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller motsvarande. Då varje dag är olik den andre och arbetsuppgifterna är omväxlande är det viktigt att du trivs i ett högt tempo med höga krav på ordning och reda.
- Strukturerad
- Prestigelös
- Flexibel
- Kreativ och initiativrik
- Professionell
- Hög integritet
- Hög socialkompetens
- Kommunikativ
Då mycket av kommunikationen är på svenska och engelska krävs mycket goda kunskaper i båda dessa språk, muntligt, skriftligt och korrektur.
Goda kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande.
Goda kunskaper i Word, Powerpoint och att kunna hantera Sociala medier (Facebook, Youtube mm) ses som ett krav.
Ansökan och Kontaktpersoner:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan/CV via vår rekryteringssamarbetspartner Speed Professionals AB – du finner annonsen på: www.speedgroup.se
Osa för den här tjänsten är 30 januari.
Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt.
Vi frågor rörande denna tjänst kontakta:
Paula Claesson – paula.claesson@speedgroup.se eller Marie Wikström – marie.wikstrom@speedgroup.se på Speed Professionals AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård