VD-assistent med start omgående

VD-assistent med start omgående

Arbetsbeskrivning

Nu ges möjligheten att bli nyckelperson i rollen som VD-assistent hos vår kund. I ljusa och attraktiva lokaler vid Torsplan erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö och varierande roll. I rollen som VD-assistent kommer du arbeta nära VD:n och få en unik inblick i verksamheten. Läs mer nedan och ansök redan idag, då det är start omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en VD-assistent på heltid med start omgående. Uppdraget sträcker sig initialt 3 månader med chans till förlängning.

I rollen som VD-assistent kommer du stödja VD:n med stor variation av arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Du kommer bland annat:
- Stödja VD med hantering av inkommande- och utgående ärenden
- Hantera fakturor och avtal enligt avtalsprocessen
- Bearbeta mötesunderlag och föra mötesanteckningar, hantera övrigt administrativt och praktiskt kringarbete samt uppföljning
- Ta fram information, rapporter och förbereda underlag samt presentationer till möten
- Stödja VD i styrelsearbetet
- Hantera och administrera resebokningar

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av en liknande roll som VD-assistent, executive assistant, chefskoordinator eller annat som vi bedömer likvärdigt
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det används i det vardagliga arbetet
- Har kunskaper i Office 365
- Har god data- och systemvana

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Som person är du strukturerad med en god förmåga att ta beslut på ett självgående sätt som driver dig framåt i arbetet och du fungerar väl i samarbete med andra. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs i en roll med breda kontaktytor. Vidare är du serviceinriktad, har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter, är prestigelös och hugger tag i där det behövs.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2023
  • Ansök senast: 26 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

4 oktober 2024