VD-assistent med teknisk bakgrund

VD-assistent med teknisk bakgrund

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du en strukturerad person som trivs med administrativt arbete och har en teknisk förståelse? Då har vi tjänsten för dig. Vi söker nu en VD-assistent till en av våra spännande kunder strax utanför Finspång. Du som söker bör bo i närområdet då det finns goda chanser att tjänsten gå över i anställning hos kund.

I denna roll är den ena dagen inte den andra lik, då det är en väldigt varierande tjänst och du kommer vara företagets VD:s högra hand. Som VD-assistent spenderar du en stor del av din tid på ditt kontor, men ibland assisterar du även i möten, på resande fot eller ute i verkstaden. Det huvudsakliga målet i ditt arbete är att underlätta VD:ns vardag så smidigt som möjligt. Administration, mailhantering, koordinering och säljrelaterade uppgifter så som framtagande av kundofferter och granskning av avtal är exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma. Arbetet innebär stor insyn i frågor som berör sälj, produkter och företagsledning.

I arbetsuppgifterna ingår:

• Assistera VD:n i dagliga arbetsuppgifter
• Ta fram kundofferter och säljunderlag
• Läsa kontrakt och besvara kunder
• Hantera korrespondens åt VD:s vägnar
• Koordinering av t.ex. resor, besök och möten
• Vara behjälplig i löpande kontorsärenden
• Diverse administration

Som person är du flexibel, ordningsam, strukturerad, affärsmässig och bra på att prioritera. För att trivas i rollen behöver du vara social, men även självgående. Då VD:n ofta är ute och reser så behöver du trivas att arbeta självständigt. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och har intresse samt grundläggande förståelse för teknik. Vidare har du god datorvana och behärskar Excel.

Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid

Din profil
Krav:
• Minst 1 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God datorvana
• Teknisk förståelse
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
• Erfarenhet av industri och/eller tekniska maskiner
• Kunnig i flera språk, utöver svenska och engelska

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Fredriksson

Frida Ekström

Frida Gustavsson

Frida Ekström

Lisa Andersson
0455-363612
Mikaela Samuelsson

Nina Torebrink

Nina Torebrink
0455-36 36 67
Mikaela Samuelsson
0455-363613
Jenna Thor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikett Personalpartner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Besöksadress

Tredalagatan 3, Kristianstad
None

Postadress

Tredalagatan 3
Kristianstad, 29134

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024