OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du tillhöra ett familjärt industriföretag med platt organisationsstruktur och stora utvecklingsmöjligheter? Vill du vara en del av ett kunnigt gäng som tar ansvar för hela produktionskedjan? Då kan Lämneå Bruk vara arbetsplatsen för dig!
Vi tillverkar högkvalitativa, innovativa och effektiva tråddragningsmaskiner med hög kundanpassning. Med lång erfarenhet av industrin och med en passion för service har vi möjlighet att erbjuda våra kunder innovativa och teknologiskt avancerade lösningar med hög kvalitet. Alla maskiner tillverkas på plats utanför Ljusfallshammar, men våra kunder finns över hela världen.
Om rollen
I rollen som VD-assistent är du vår VD:s högra hand. Dina arbetsuppgifter är mycket varierande och du vet inte alltid vad arbetsdagen kommer att innebära. Grundläggande teknisk förståelse krävs för att förstå många uppgifter. Administration, mailhantering, koordinering och säljrelaterade uppgifter så som framtagande av kundofferter och granskning av avtal är exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma. Arbetet innebär stor insyn i frågor som berör sälj, produkter och företagsledning.
Som VD-assistent spenderar du en stor del av din på ditt kontor, men ibland assisterar du även i möten, på resande fot eller ute i verkstaden. Ditt arbete styrs av vad VD behöver. Det huvudsakliga målet i ditt arbete är att få VD:s vardag att flyta på så smidigt som möjligt.
I arbetsuppgifterna ingår:
Assistera VD i dagliga arbetsuppgifter
Ta fram kundofferter och säljunderlag
Läsa kontrakt och besvara kunder
Hantera korrespondens åt VD:s vägnar
Koordinering av t.ex. resor, besök och möten
Vara behjälplig i löpande kontorsärenden
Diverse administration
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provperiod i from av en visstidsanställning.
Om dig
Vi söker en person som är flexibel, ordningsam, strukturerad, affärsmässig och bra på att prioritera. För att trivas i rollen behöver du vara social, men även självgående. Då vår VD ofta är ute och reser så behöver du trivas i att arbete själv.
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och har intresse samt grundläggande förståelse för teknik. Vidare har du god datorvana och behärskar Excel.
För att vara kvalificerad för rollen behöver du ha:
1-2+ erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
God datorvana
Teknisk förståelse
Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av industri och/eller tekniska maskiner
Kunnig i flera språk, utöver svenska och engelska