VD-assistent på nordens modernaste ögonklinik!

VD-assistent på nordens modernaste ögonklinik!

Arbetsbeskrivning

Gillar du..
· Utmaningar?
· Högt tempo?
· Vara spindeln i nätet?
· Ha många bollar i luften?
· Varierade arbetsuppgifter med deadlines?


Är du..
· Strukturerad?
· Positiv?
· Stresstålig?
· Social och service-minded?
· Driven och engagerad?
· Målinriktad?
· Kreativ-problemlösare?
· Noggrann?

Om oss
Aveny Ögonklinik är en väletablerad ögonklinik som funnits i Göteborg sedan 2009. Vi har under åren hjälpt och behandlat över 100 000 patienter och utfört över 25 000 synfels- och gråstarroperationer. Idag har vi kliniker/enheter på Avenyen, Carlanderska Sjukhuset, Halmstad samt i Borås.
Hossein Shams är överläkare och grundare av Aveny Ögonklinik tillika VD och medicinskt ledningsansvarig. Efter 30 år som ögonspecialist brinner han fortfarande lika mycket över möjligheterna som synkorrigeringar ger och skillnaden de gör för patienternas liv. Hossein ser sina medarbetare som en del av sin familj och vill att varje patient ska känna den familjära känslan som finns på kliniken.
Arbetsbeskrivning
I rollen som VD-assistent fungerar du som spindeln i nätet. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer innefatta avlastning av VD:n i form av dagliga administrativa uppgifter men du kommer även arbeta mycket med att planera och övervaka företagets olika resurser och se till att verksamhetens produktion upprätthålls och att resurser används optimalt och effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för schemaläggning och resursfördelning
Leta upp och sammanställa information och olika underlag
Koordinera VD kalender och mötesbokningar
Arbeta med, dokumentera och följa upp VDs diverse aktiviteter, projekt, ärenden
Korrekturläsa och skriva text och hjälper till med företagets interna och externa kommunikation
Uppföljning och sammanställning av statistik
Fungera som avlastning för VD och övriga i organisationen och ledningsgruppen i arbetet



Kvalifikationer
Vi söker en strukturerad och organiserad person som kan och vill arbeta i ett högt tempo. En positiv person som verkligen gillar vara mitt i där allt händer, som kan prioritera och få saker utförda inom deadline. Du är lugnet som slutför uppgifterna när det stormar runtom dig och när det blir problem eller fel, så ger du inte upp utan hoppas direkt upp på hästen igen. Du kommer vara ett ansikte utåt för bolaget är det viktigt att du är serviceminded och social. För att lyckas i rollen krävs att du är väldigt strukturerad, självgående och noggrann. Vi söker efter en problemlösare av rang och en person som inte är rädd för att ta egna initiativ. Du kommer få uppgifter du aldrig tidigare gjort och du ska gilla den utmaningen. Du använder din kreativa sida för att lyckas och du känner glädje i att kunna hjälpa och lösa problem för någon annan. Du är en person som trivs med ovanstående uppgifter och ser dig själv jobba med det långsiktigt. Då företaget har en liten ledningsgrupp, krävs det att du på eget initiativ kan hoppa in och stötta upp i uppgifter som skapar avlastning och även kommunicera med dina kollegor om status på varje uppdrag.


Omfattning av tjänst
Heltid
Detta är en Provanställning 6 månader med chans till en tillsvidaretjänst.
Frågor och ansökan
Vid eventuella frågor ring eller smsa verksamhetschef, Jonathan Berggren på telefon: 0721-57 44 33 eller maila jonathan.berggren@avenyklinik.se
Skicka din ansökan till: jonathan.berggren@avenyklinik.se
Sista ansökningsdag: 2021-03-19
Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse #jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aveny Ögonklinik AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Postadress

Kungsportsavenyen 33
GÖTEBORG, 41136

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024