OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs i en roll med många bollar i luften? Gillar du att planera, organisera, skapa struktur och ta initiativ? Då är detta en tjänst för dig!
Patrik Brandt Invest AB är ett nytänkande investmentbolag som fokuserar på nyinvestering och förvaltning av befintliga investeringar. Vi är majoritetsägare i ISAB Group där bland annat ISAB-företagen och Repiper-koncernen ingår. Därutöver nyinvesterar och förvaltar PB Invest minoritetsposter i onotorerade bolag inom olika branscher, exempelvis fastighetsutveckling, hållbara industrilösningar och IT. Vårt team besitter hög kompetens inom ekonomi, entreprenörskap och har lång erfarenhet av att äga och driva bolag.
”Vi investerar i visioner och drömmar för en bättre värld.”
Om tjänsten
Vi söker nu en VD-assistent som kommer arbeta direkt med vår VD Patrik som har lång erfarenhet av att starta och driva onoterade bolag. Du kommer vara hans högra hand och hjälpa till att strukturera, planera och organisera aktiviteter i arbetsvardagen. Du har många kontaktytor och arbetet handlar om att vara proaktiv, strukturerad, effektiv och noggrann. Tillsammans med Patrik kommer du även stötta nyckelpersoner i de bolag som företaget investerar i. Du får en fin plattform och goda förutsättningar att utveckla dina kunskaper med en VD som under åren utvecklat en god förmåga att bedöma marknad, kunder och entreprenörer. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma i samband med jobbet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat: Koordinera och planera
Förbereda och framställa presentationsmaterial
Rese- och mötesarrangemang
Hantera och organisera dokument
Administrera och föra protokoll vid ex. ledningsmöten och styrelsemöten, samt bevaka och följa upp ärenden
Utveckla kontorsrutiner och administrativa rutiner
Hantera och kontrollera kort- och långtidskalendern
Organisera, förbereda och skapa material, samt informera genom olika kommunikationskanaler som e-post och presentationer.
Säkerställa goda kontakter med övriga nyckelpersoner i de företag som vi investerar i
Din profil
För att passa i rollen ser vi att du är en serviceinriktad 'doer' som trivs i en dynamisk miljö. Du tar gärna egna initiativ och är nyfiken på att lära dig mer samt sätta dig in i verksamheten. Din förmåga att planera, strukturera och hantera många bollar i luften är mycket god. Vidare är du en prestigelös lagspelare som ställer upp där det behövs och trivs att jobba med såväl högt som lågt. Du har förmåga att se vad som behöver göras och är inte rädd för att ta tag i saker på egen hand. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer: Erfarenhet av serviceorienterad roll och/eller administration
God datorvana
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande: Relevant eftergymnasial utbildning inom service, ekonomi, marknadsföring, beteendevetenskap eller liknande
Kunskap inom företagsekonomi och/eller juridik
Förståelse för företagande och förbättringsarbeten
Visst låter det intressant! Ansök och häng med oss på vår resa!
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 7-16
Placering: Göteborg
I denna rekrytering samarbetar Patrik Brandt Invest AB med OnePartnerGroup, vid frågor kontakta Rebecka Svensson på rebecka.svensson@onepartnergroup.se eller 0723774920.
Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att vara tillsatt föra sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mail.