OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vi söker nu efter en administrativ och serviceinriktad person som vill bli vår kunds nya VD-assistent! Här välkomnas du till ett innovativt och nytänkande företag som funnits i över 30 år på marknaden och är marknadsledande i sin nisch. På Linguacom jobbar du i ett öppet och inkluderande klimat - och här har man kul tillsammans! Rollen är ny och om du är driven, ansvarstagande och framåt finns alla möjligheter till utveckling och att forma och växa i sin egen roll.
Tjänsten och rollen
Du kommer att arbeta nära bolagets VD och ha kontakt med alla funktioner på bolaget. För att passa och göra succé i rollen ska du tycka om att jobba varierat, både vad gäller tempo och innehåll. Det är därmed viktigt att du är strukturerad och flexibel som person, samt att du tycker om att ha kul på vägen. I rollen kommer det att förekomma en del resor tillsammans med VD då ni kommer besöka kunder som finns runt om i Sverige. När du inte är på resande fot kommer du att sitta på kontoret beläget i Nacka.
Detta är en direktrekrytering, tjänsten är på heltid (40h/v) med start omgående! Sitter du nu och tänker att denna roll är "spot on" för dig? Härligt att höra, läs vidare!
Arbetsuppgifter
I rollen som VD-assistent kommer du stötta organisationens VD med bland annat:
• Vara delaktig i VD:s utformning av arbetsdagen
• Agera organisatör i kalendern; prioritera, boka om och strukturera
• Koordinera och administrera
• Proaktivt se till att VD är förberedd inför möten
• Följa med på vissa möten, kan ibland innebära resor
• Förbereda inför ledningsgrupp/styrelsemöten
• Ev. agera sekreterare under möten och föra protokoll
• Enklare ekonomiuppgifter
Kvalifikationer
För att passa i rollen som VD-assistent ser vi följande bakgrund som lämplig:
• Mycket goda kunskaper i Outlook
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift
• God administrativ förmåga
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och proaktiv i ditt arbete. Du tycker om att omges av människor och är en utbredd lagspelare som vill dela med dig av din energi och positivitet till din omgivning. Vidare tycker du om att ha många bollar i luften, är flexibel och prestigelös och får energi av att ge bästa möjliga service till andra. För att lyckas i rollen krävs det att du har en mycket god organisationsförmåga, kan agera i realtid, är snabblärd och har en god prioriteringsförmåga.
Arbetstid/Varaktighet
Direktrekrytering
Heltid 8:00-17:00
Önskad start: Omgående men med hänsyn till ev. uppsägningstid
Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
Nyckelord: Executive Assistant, VD-assistent, VD assistent, administratör, administrativ assistent, administration