OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till BDO söker vi nu en erfaren och kommunikativ VD-assistent. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid under sex månader med start i början av september.
Ditt uppdrag
BDO världens femte största revisions- och rådgivningsorganisation med över 80 000 anställda i fler än 160 länder. De befinner sig på en spännande resa och har sitt kontor i vackra lokaler mitt på Sveavägen där du arbetar aktivitetsbaserat i ett öppet och modernt kontorslandskap på tre våningar.
I din roll som VD-assistent kommer du att vara den nytillträdda regionVd:ns samt Vice Vd:ns högra hand där du kommer stötta ledningsgruppen. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter är:
Koordinering av VD:s interna och externa möten där du kommer ansvara för deras kalendrarMailhanteringAdministrativt stödja ledningsgruppen Medverkan vid ledningsgruppsmöten och skriva agendor och mötesprotokoll samt sammanställa beslutsunderlagSkapande av Power Point-presentationer inför mötenEventplaneringArbete med kommunikativa plattformar så som LinkedIn och intranät Drivande av egna projektAd hoc-uppgifter
Din bakgrund
För att axla rollen söker vi dig som har jobbat som Exekutiv Assistent eller VD-assistent i flera år och du känner dig trygg i vad som är viktigt och vad som ska prioriteras. Du är van att fungera som VD:s högra hand och att arbeta som en Gatekeeper. I regionsVd:s och Vice Vd:s vardag hålls ett högt tempo där de ser fram emot att du arbetar nära dem båda.
Du är en fena på att koordinera och strukturera. Du har ett högt sinne för kvalitativ service och du gör det med integritet. Du är självgående, prestigelös och behåller lugnet även om tempot stundtals är högt. Proaktivitet och att ligga steget före är en självklarhet för dig. Du tar med lätthet ansvar för kalenderhantering, mailhantering och förberedandet av möten. Du tycker om att skapa innehåll till kommunikativa plattformar och tar gärna täten i att sammanfatta och skriva inlägg på såväl intranät som LinkedIn.
Eftersom du kommer ha många kontaktytor ser vi att du är social samt har en hög kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen söker vi även dig som är initiativtagande, drivande, duktig på att prioritera samt prestigelös med en stark administrativ ådra.
Majoriteten av kommunikationen inom verksamheten sker på svenska och vi söker dig som kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift, men även på engelska. Du känner en teknisk trygghet och har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Power Point men även Excel.
Om kunden
BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är ca 750 medarbetare och finns i ett 20-tal orter runt om i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultorganisation med över 88 000 medarbetare fördelade på 1 600 kontor i fler än 160 länder.
Vi satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos BDO involveras du i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. BDO värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv hos våra medarbetare vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Jag går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Kontakt kommer ske och intervjuer kommer hållas under vecka 28 och 29, därefter pausas processen under sommaren och återupptas under vecka 33. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Jag ser fram emot att höra från dig!