VD-assistent till Bilia

Arbetsbeskrivning

Till Bilia söker vi nu en VD-assistent. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på ett år med start den första december. Tjänsten är på heltid och utgår från Bilias nya huvudkontor i Haga Norra, Solna.

Ditt uppdrag

Som VD-assistent kommer du att stötta Koncern VD och Vice Koncern VD med administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer vara deras högra hand och även stötta andra kollegor inom koncernledningen vid behov. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Förbereda inför möten, såsom inbjudningar, agenda och koordination vid stora möten. Tillsammans med VD utarbeta presentationer i PowerPointPlanering och koordinering av konferensbokningar och eventInkommande fakturahantering och attestering av fakturorVara en administrativ resurs och att lägga ut information på Bilias intranät Viss omvärldsbevakning, analyser samt bokning av resorÖvriga administrativa arbetsuppgifter

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som VD-assistent tror vi att du har erfarenhet av en liknande roll sedan innan, och du har grundkompetens i fakturakontering. Du har goda kunskaper i Officepaketet och du är van att navigera dig i olika system. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Som person är du självständig och strukturerad och van att ta initiativ. Du trivs i en roll där du håller en hög servicenivå och bidrar till verksamheten genom god och tydlig kommunikation. Du har förståelse för hur stora organisationer fungerar och du trivs i ett klimat med kort framförhållning samt att du är duktig på att bygga och upprätthålla goda relationer. Vidare är du duktig på att prioritera mellan dina arbetsuppgifter och du har en prestigelös inställning i arbetet.

Om Bilia

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom både service och försäljning av nya och begagnade person-, transport och lastbilar samt tilläggstjänster som finansiering och försäkring.

Vår kultur präglas av omtänksamhet och stolthet i mötet med kunder, kollegor och omvärlden. Vi arbetar ständigt med att ta fram nya serviceerbjudanden som svarar upp mot kundernas behov och önskemål. Det innebär att vi arbetar inom hela kedjan, från bilköp till service, reparationer och däckförvaring. Våra medarbetare finns därför inom en rad olika funktioner, exempelvis verkstad, försäljning och administration. I Europa har vi cirka 5 000 medarbetare som finns på cirka 140 olika kontor och anläggningar.

Oavsett om man vill utvecklas inom sin nuvarande roll, byta jobb eller ta större ansvar inom organisationen, vill vi hjälpa till så att alla medarbetare ska få möjlighet att jobba med de arbetsuppgifter som man trivs bäst med. För när du som medarbetare växer, då växer också vi som företag. Vi arbetar därför med situationsanpassat ledarskap, vilket innebär att våra ledare ska bemöta och coacha medarbetare utifrån varje individuell situation och roll.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Konsultchef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se) och Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 25 november 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024