VD-assistent till Euroclear

Arbetsbeskrivning

Till Euroclear söker vi nu en VD-assistent. Detta är initialt ett konsultuppdrag via The Pace i tre månader där chansen till förlängning/överrekrytering är mycket god för rätt person. Tjänsten är på heltid med start omgående.

Ditt uppdrag

I denna roll kommer du att vara ansvarig för att tillhandahålla exemplariskt stöd på toppnivå till VD och i mån av tid även tillhörande ledningsgrupp. I rollen är det naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till rutiner som passar både dig och organisationen. I denna roll får du möjligheten att arbeta affärsnära och stötta personer i många spännande projekt – högt som lågt.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Effektiv kalenderhantering för att maximera användningen av VD: s tidMailhanteringAnsvara för VD:s resebokningar (inrikes och utrikes) och tillhörande logistik så som transport, hotell, visum etc.Sätta agenda, planera, förbereda samt delta och föra protokoll i olika ledningsforumTa fram och skapa presentationsmaterial i PowerPointSamordna interna och externa mötenKvittoredovisning samt slutföra kostnadsrapporterAdministrativa ad hoc-uppgifter

Din bakgrund

För att axla rollen söker vi dig som arbetat som Exekutiv Assistent eller VD-assistent tidigare, gärna i en internationell miljö. Du känner dig trygg i vad som är viktigt och vad som ska prioriteras och du är van att fungera som VD:s högra hand och att arbeta i högt tempo i en miljö där mycket händer. 

Du är en fena på att koordinera och strukturera. Du har ett sinne för kvalitativ service och du gör det med integritet. Du är självgående, prestigelös och behåller lugnet även om tempot stundtals är högt. Proaktivitet och att ligga steget före är en självklarhet och du tar med lätthet ansvar för kalenderhantering, mailhantering och förberedandet av möten. 

Vidare ser vi att du är social samt har en hög kommunikativ förmåga. Du är van att röra dig i olika system och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Kommunicerar du även på franska är detta meriterande.

Om Euroclear

Euroclear Sweden har varit Sveriges värdepapperscentral i över 40 år. I egenskap av finansiell infrastruktur spelar vi en avgörande roll i det finansiella systemet och är en pålitlig och stabil leverantör av finansiella tjänster. Vi är en del av den internationella Euroclear-koncernen som har verksamhet i över 15 länder med omkring 3 800 anställda.

På kontoret i centrala Stockholm är vi c:a 125 medarbetare. Som anställd på Euroclear får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som präglas av öppenhet och mångfald. Vi erbjuder också en rad förmåner inom träning och hälsa för att skapa balans i livet för våra medarbetare.

Nyfiken på att veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Emma Holster (emma-holster@thepace.se) eller Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 oktober 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024