OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
Till en av våra Kunder, en internationell teknikkoncern, söker vi en skarp och strukturerad person att axla rollen som VD-assistent.
Kunden har sin svenska verksamhet i södra delarna av Södermanland på bekvämt pendlingsavstånd från både Stockholm, Katrineholm och Norrköping. Verksamheten är under uppbyggnad med solid grund att utgå från.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
VD-assistent är en utveckling av men långt ifrån det som tidigare ofta benämndes som VD-sekreterare. En roll som då huvudsakligen innebar att notera och arkivera.
Vd-assistentrollen är idag i det närmaste att likna vid en projektledarroll och ställer stora krav på både ledaregenskaper och förmågan att planera, prioritera och strukturera. Det handlar om att stötta VD i att få andra medarbetaren i verksamheten att prestera på topp och att alltid ligga steget före - att serva VD med det som denne inte kommit på att fråga om ännu.
Som VD-assistent ansvarar du för det administrativa stödet åt din VD samt ledningsgruppen och i detta återfinns bland annat nedanstående arbetsuppgifter:
- Ha kontroll på och säkerställa VD´s mail, telefonsamtal, kalender, bokningar och liknande.
- Boka resor åt VD och vissa ledningsgruppsmedlemmar.
- Boka och planera konferenser samt säkerställa ett högkvalitativt genomförande av dessa.
- Göra utlägg och godkänna fakturor på VD´s konto.
- Förbereda möten samt göra agenda till ledningsmöten samt skriva protokoll
- Säkerställa komplett Styrelsematerial och beslutsunderlag
- Förbereda Powerpointpresentationer för allmänna presentationer, möten och mässor.
- Stöd till VD i kommunikationen med de Franska intressenterna
Förutom detta kan du komma att involveras i utvecklingsprojekt, sammanställa statistik och andra underlag inför möten och tillse att information och nödvändigt beslutsunderlag inkommer från övriga organisationen.
Din profil:
Du har tidigare erfarenhet från roller som kräver struktur och ordning och reda samt en hög grad av servicekänsla.
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning men det är inget krav. Erfarenhet och personlig lämplighet kan absolut matcha utbildning.
Du kommunicerar flytande på såväl svenska och franska i både skrift och tal, och det är meriterande om du också kan hantera engelska på likvärdigt sätt.
Du har hög servicekänsla, god planeringsförmåga och är resultatorienterad. Du kommunicerar tydligt och enkelt och har hög samarbetsförmåga. Din problemlösningsförmåga är god och du har förmåga att bygga långsiktiga relationer.
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Jonas Henrikson och nås på jonas.henrikson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84