VD-assistent till internationellt företag i Malmö

VD-assistent till internationellt företag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av brett administrativt arbete och är tillgänglig omgående för en ny utmaning? Är du en serviceinriktad och flexibel person som tycker om att stötta dina kollegor? Läs då vidare och ansök till tjänsten redan idag!

Till vår kund söker vi nu en positiv och serviceinriktad VD-assistent/administratör. Vår kund är ett större livsmedelsföretag som är beläget i Malmö. I rollen som VD-assistent hos vår kund kommer du att:
• Vara adminstrativt stöd till föregtagets VD och ledningsgrupp
• Ansvara för interna kommunikationssystemet
• Stötta HR-avdelningen
• Stötta ekonomi-avdelningen ( budgetering, skapa inköpsorders och kontera fakturor)
• Koordinera interna företagsevent
• Stötta produktionen med PO och inköp, samt beställa skyddsutrustining och arbetskläder.
• Stötta med reserhantering (bokning, Amex)

I rollen rapporterar du till företagets VD och har många kontaktytor internt med olika kollegor. Tjänsten passar dig som trivs i en varierad roll med mycket social kontakt och där du är flexibel och ställer upp för att stötta dina kollegor på bästa sätt. Du erbjuds en spännande roll där du får en god insikt och förståelse för hur ett internationellt företag bedrivs och utvecklas. Tjänsten är initialt fram tills årsskiftet 2023, då det är ett vikariat för en person som är på studieledighet. Det finns goda möjligheter tills fortsatt arbete efter det.

Personprofil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande administrativt arbete sedan tidigare, gärna i en internationell miljö. Då omständigheterna är sådana den här gången behöver vi titta på en kandidat som är tillgänglig relativt omgående för start. Du som person har lätt för att prioritera om det kommer in nya uppgifter under dagen och trivs i en varierad roll där det händer mycket och där du är delaktig i många olika delar av företaget.

För att lyckas i rollen så ser vi att du:
• Har en gymnasieutbildning och gärna någon form av vidare utbildning inom exempelvis Service Management
• Är bekväm i muntlig och skriftlig kommunikation på både svenska och engelska
• Har 2-3 års erfarenhet av liknande tjänst

För att passa i rollen så har du en grundläggande god ekonomisk förståelse (skapa inköpsorders och kontera fakturor) och det är meriterande om du har arbetat i ett internationellt företag sedan tidigare.

Som person är du noggrann och ansvarsfull och trivs både med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är vidare en social person som på ett trevligt men tydligt sätt kan kommunicera både internt och externt.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8.00-16.30
Plats: Malmö

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, Administration, Support, Service, Internationellt företag, VD-assistent, Inköp

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024