VD-assistent till internationellt läkemedelsbolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en prestigelös, relationsskapande och kvalitetsmedveten person som vill axla rollen som VD-assistent hos vår kund. I denna roll får du möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa och arbeta brett och varierat.

Om bolaget

Vår kund är ett specialiserat pharma-bolag som utvecklar nya behandlingsalternativ för patienter inom onkologi. Bolagets kärnkompetens är forskning och utveckling för att ta fram nya läkemedel och de satsar nu på att förstärka kompetensen ytterligare. De arbetar aktivt med att förbättra och säkerställa en god arbetsmiljö med hög säkerhet för sina medarbetare. Det är viktigt för bolaget att vara en professionell och attraktiv arbetsgivare där medarbetare trivs och får möjlighet att utvecklas.

Om rollen som VD-assistent

I rollen som VD-assistent kommer du att få axla ett brett och varierat ansvar. Du kommer få möjligheten att arbeta med många kontaktytor och vara ansiktet utåt för bolagets kunder och leverantörer. Din roll innebär även att planera möten och konferenser, koordinera daglig drift samt administration kring fakturering och arkivering.

Arbetsuppgifterna kan variera mellan:

- Att agera administrativt stöd till VD i hantering och koordinering av mötesbokning och andra dagliga arbetsuppgifter
- Att organisera och förbereda inför möten, konferenser och andra evenemang
- Att planera och organisera möten för ledningsgrupp och styrelse samt föra protokoll vid styrelsemöten
- Att agera kontaktpunkt mellan VD och anställda, kunder och styrelseledamöter
- Att agera administrativt stöd till styrelse
- Att hantera inköpsordrar till kontor och övrig administration kring fakturering och arkivering


Om dig

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlighet och egenskaper. Rollen som VD-assistent kommer att ställa krav på förmågan att kunna prioritera, strukturera och organisera. Vi ser också att du är prestigelös, lösningsorienterad och serviceminded för att du ska lyckas och trivas i rollen. Du har tidigare arbetat som VD-assistent och är van vid att vara flexibel, effektiv och har en ”can-do-attityd”. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, positiv och har en vana av att hantera konfidentiell information. Du behöver vara en van användare av Office-paketet och även snabbt kunna sätta dig in i övriga affärssystem. Det är ett krav att du talar och skriver flytande engelska då all kommunikation internt och med VD sker på engelska. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll i en internationell miljö och kontext.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Start är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund, anställningen inleds med en provanställning. Kontoret är beläget i Solna med goda kommunikationsmöjligheter.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev. Vi ser gärna att du skickar in dina ansökningshandlingar på engelska. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024