VD Assistent till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Arbetsbeskrivning

0 0 1 109 579 Ps Partner 4 1 687 14.0

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Professionellt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring, fastighetsförmedling och larm. Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Vår organisation har satt en tydlig prägel på oss. I allt från hur vi prioriterar det dagliga arbetet och hur vi förvaltar våra kunders pengar – till hur vi samverkar i grupp och hur vi utvecklas som individer. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra. För att läsa mer om bolaget besök www.lansforsakringar.se

 
 

I rollen som VD assistent ansvarar du för all administration, service samt information och samordning till VD samt övriga i ledningen. Rollen innehåller en bredd och ett djup, där alla uppgifter är lika viktiga. Du sitter som spindeln i nätet och är den som har överblicken av det vardagliga administrativa arbetet. Du är även administrativ kontakt till styrelse, valberedning och fullmäktigeledamöter. Du rapporterar till chef på ledningsstöd.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Administrativt stöd till VD och ledningsgrupp. Ex.vis planering, kommunikation, förberedelse av aktiviteter och möten.
• Stötta med presentationsunderlag, dokumentation och korrespondens till och vid möten samt löpande administration.
• Stödja VD och styrelseordföranden med administration av styrelsearbete och utskott.
• Administrativ kontakt med valberedning och fullmäktigeledamöter.
• Samordning och administration av diverse projekt.
• Samordna och stötta vår process för digitala fullmäktigeval.
• Ansvara för bolagets lägenheter och stugor.
• Upphandling av tjänsteresebolag, konferensanläggningar m.m


Vem är du?

Vi tror att du är ”spindel i nätet” redan idag. Du har en akademisk utbildning tillsammans med minst 2 års erfarenhet av liknande position. Vi tror att du trivs med att koordinera, strukturera och prioritera i ett högt tempo i en föränderlig värld. I denna roll kommer du att ha olika kontaktytor med olika prioriteringar, det är därför av stor vikt att du är serviceinriktad, självgående och beslutsam. IT system och Officeprogrammen hanterar du väl. Arbetsuppgifterna kommer att variera i tyngd, omfattning och prioritering, det är viktigt att du tar lika stort ansvar och lägger ner lika mycket engagemang i stort som smått. Länsförsäkringar värdesätter god samarbetsförmåga, eget ansvarstagande och ett proaktivt förhållningssätt.

 

För att trivas hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är det viktigt att du känner igen dig väl i deras värdeord: enkla, engagerade och professionella. 

 

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, gå in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 30 november. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson på 0761717645 eller Elin Mankert på 0723200761.

 

Facklig kontaktperson är Christin Hagberg på 0706308033.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 4 november 2016

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024