OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du bra på att koordinera, kommunicera och vill fortsätta växa och utvecklas? Motiveras du av att arbeta nära ägare och ledning i en internationell verksamhet som satsar framåt? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som VD-assistent hos Petcare AB.
Petcare är inne i en stark tillväxt- och utvecklingsfas vilket kräver ökade resurser och förmågor för att fortsätta stärka och utveckla verksamheten och söker därför en VD-assistent med placering på huvudkontoret som ligger på Torsvik i Jönköping.
Om Petcare AB
Petcare AB är ett grossistföretag med ett stort produktutbud inom hund- och katt. Petcare arbetar i hela Skandinavien med både egna och välkända internationella märken inom djurartiklar och foder. Bolaget finns i moderna kontorslokaler i anslutning till 6000 m2 lager på Torsvik strax söder om Jönköping. Petcare AB har ca 30 anställda i Sverige, Danmark, Indien, Kina och USA som tillsammans omsätter ca 170 Msek. Petcare AB ingår i koncernen Petcare Group Sweden AB som består av 6 bolag och omsätter ca 500 Mkr. För mer information se: www.petcare.se
Arbetsuppgifter
Som VD-assistent på Petcare ansvarar du för att stötta VD i det dagliga arbetet. En viktig nyckelroll som spindeln i nätet med möjlighet att vara med och påverka.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att förbereda möten, ha översyn på aktiviteter som ledningen driver, skriva protokoll, boka möten och hantera agendor. Du kommer även att driva och delta i olika projekt, göra research och sammanställa material samt bistå vd:n i dennes arbete. Arbetet innebär många interna och externa kontakter med personer på olika nivåer och i olika kulturer.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Koordinera och organisera kalender och epost för VD
- Planera och boka resor och möten i Sverige och internationellt
- Ta fram och sammanställa material inför möten, konferenser, styrelse- och ledningsmöten
- Ansvara för protokollföring/mötesdokumentation samt upprätthålla olika typer av dokument och presentationer, utskick inför och efter möten.
- Stötta VVD med olika administrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett högt engagemang i ditt arbete och gillar att ha många bollar i luften. Som person är du nyfiken, ansvarstagande, prestigelös, strukturerad, noggrann, med ett proaktivt arbetssätt samt har lätt för att ta stort eget ansvar i att driva framåt mot uppsatta mål. Vi tror att du har en högskoleutbildning med några års relevant arbetslivserfarenhet.
Du trivs med ett operativt arbete samtidigt som du har ett bra helikopterperspektiv. Du motiveras av omväxlande arbetsuppgifter i ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innefattar många externa och interna kontakter med personer behöver du ha en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. Du har en hög digital mognad, och har möjlighet att göra vissa resor i tjänsten. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en intressant roll som VD-assistent med uppdrag att stärka och stötta verksamheten i en stabil och dynamisk koncern med stort fokus på såväl organisk tillväxt som förvärv. För rätt person finns det stora möjligheter till att forma rollen samt växa och utvecklas i koncernen.
Information
Vid frågor eller mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsulterna Petra Lindomborg som nås på 072-7164381 eller Niklas Lindomborg som nås på 072-7125573 (semester v.32).
Intressant?
Varmt välkommen att söka tjänsten på:
https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/643349/
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502