OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Executive assistent / VD-assistent till Sundbybergs Stadsnät för ett 6-månadersuppdrag på deltid (50%) i Stockholm.
Vi söker dig som är driven och organiserad för rollen som VD-assistent hos Sundbybergs Stadsnät i Stockholm. Som VD-assistent kommer du att ha ett övergripande ansvar för att självständigt administrera och protokollföra arbetet kring bolagets styrelse och ledningsteam. Du kommer att stödja VD i att driva förändringsprojekt och agera projektledare för specifika uppdrag. I rollen ingår också att fatta beslut samt ansvara för kontorets funktionalitet och trivsel. Är du kommunikativ, noggrann och har en hög serviceanda då kan detta uppdrag vara något för dig.Uppdraget är initialt på 50% i 6 månader med önskad start 1/9 med möjlighet till förlängning.Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Vi söker både dig som konsult eller underkonsult.
Hos oss på TNG är du alltid en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.
Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta;
• Leda och koordinera ledningsgruppens möten
• Upprätta och följa upp företagsgripande årsplan
• Leda och delta i utredningar och verksamhetsutvecklingsuppdrag
• Kvalitetsuppföljning av servicetjänster från leverantörer
• Upprätta skrivelser och underlag utifrån den politiska processen
• Bevaka och hantera beslutsprocessen i staden och bolaget
• Koordinera, besvara och hantera inkomna remisser från Staden och SSAB
• Stödja VD med bolagsövergripande frågor
• Administrativa uppgifter såsom planering av interna konferenser, möten och seminarier, samt diarieföring och arkivering av styrelse-, bolags-, och ledningshandlingar
• Hantera praktiska frågor gällande bolagets kontorslokaler
Värt att veta
• Anställning hos TNG som konsult eller som underkonsult.
• Placering: Kundens lokaler i Hallonbergens centrum (Stockholm), där merparten av arbetet sker på plats.
• Omfattning: 50%
• Start/slut: Från den 1 september och under en period av 6 månader med möjlighet för förlängning.
Våra förväntningar
För att lyckas i detta uppdrag ser vi att du är kommunikativ med en utmärkt förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du kan prioritera och driva arbetet framåt. Rollen kräver noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt, där du förväntas planera ditt arbete i förväg och organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Du är också en teamspelare och har en god känsla för service, vilket gör att du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Flerårig erfarenhet av att ge praktiskt stöd åt chefer och/eller specialister
• Erfarenhet av att författa skrivelser och utredningar
• Goda kunskaper i MS Office (Word, Power Point)
• Grundläggande affärskunskap (ekonomi, juridik, marknadsföring)
• Erfarenhet av administration och organisering
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• Gymnasieutbildning
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07